9 شهریور 1393
شماره خبر: 128421

آغاز اجرای فاز دوم پروژه تعریض خط چهار حصار در لاین شرقی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آغاز اجرای فاز دوم پروژه تعریض خط چهار حصار در لاین شرقی


جانشین مدیر امور اجرایی و نظارت سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج از آغاز اجرای فاز دوم پروژه تعریض خط 4 حصار در حد فاصل میدان حافظ تا تونل بیلقان در لاین شرقی خبر داد.
مسعود محمدی با اعلام این خبر گفت: پس از ارائه طرح و بررسی پیشنهادهای مربوط به چگونگی اجرای تعریض خط 4 حصار، طرح نهایی مصوب بر اساس هماهنگی با پلیس راهور برای اجرا در مرحله ابلاغ است. وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران مسیرهای استانهای شمالی، طرح تعریض خط 4 حصار حد فاصل تونل بیلقان تا دوراهی وسیه در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شد. این مسئول عنوان کرد: در مرحله قبلی نیز عملیات خاکبرداری در دو لاین شرقی و غربی انجام شد و با توجه به اختلاف سطح حریم جاده، و برای تسطیح باند تعریض، ماشین آلات مربوطه بکار گرفته شده است. جانشین مدیر امور اجرایی و نظارت سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج تاکید کرد: طول کل مسیر در فاز نخست 425 متر و عملیات تسطیح بستر نیز را شامل می باشد. محمدی گفت: در فاز نخست 470 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت و در فاز دوم این پروژه نیز مقرر شده است که عملیات خاکبرداری، زیرسازی و روکش آسفالت نیز از پل حافظ به سمت حصار انجام پذیرد. سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج به عنوان مجری طرح نسبت به تامین تجهیزات، کاور رنگی و علائم هشدار دهنده در طول اجرای پروژه اقدامات لازم به عمل آورد.
جلوگیری از اتلاف زمان شهروندان
جانشین مدیر امور اجرایی و نظارت سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در خصوص مزایای طرح تعریض خط حصار به 4 لاین رفت و برگشت، گفت: با بهره برداری از پروژه، بار ترافیکی خصوصا در مسیر منتهی به جاده چالوس بصورت محسوس کاهش خواهد یافت و این امر باعث جلوگیری از اتلاف زمان شهروندان می شود. وی تاکید کرد: خروجی این طرح می تواند در زمینه کاهش مصرف سوخت خودروها و جلوگیری از هدر رفتن حاملهای انرژی بعنوان سرمایه ملی بسیار اثر گذار باشد. این مسئول افزود: همچنین با اتصال مسیر تعریض شده به تقاطع غیر همسطح حافظ، تمام نقاط این محور بصورت چهار باند خواهد شد تا بدون ایجاد گلوگاه ترافیکی، تردد خودروها با سهولت انجام شود.
اهمیت اجرای پروژه تسهیل در عبور و مرور خودروهاست
این مسئول در مورد اهداف دیگر اجرای طرح با یادآوری مقوله زیباسازی حاشیه کمربندی حصار اظهار داشت: این معبر که از حیاتی ترین شریانهای ارتباطی در سطح حتی کشور محسوب می شود، بعنوان ورودی شهر کرج و استان البرز باید تداعی کننده شکوه و زیبایی شهر باشد. محمدی درباره فواید تعریض برای اهالی منطقه به ویژه مردم حصار گفت: پس از بهره برداری از این پروژه و راه اندازی پل حافظ که در امتداد این مسیر قرار دارد، گره ترافیکی این محدوده بطور کامل باز می شود و با طرح های تکمیلی بعدی که در دست مطالعه است، رفاه حال ساکنان این محدوده فراهم می شود. این مسئول ادامه داد: کمربندی حصار شاهد تردد روزانه بیش از 60 هزار خودروی مسافری است که در روزهای تعطیل و ایام نوروز و تابستان این میزان به چندین برابر افزایش می یابد؛ لذا اهمیت تعریض این محور در تسهیل عبور و مرور خودروها بدون کمترین توقف مشخص می شود. اجرای عملیات بهسازی و تعریض کمربندی حصار در حد فاصل میدان حافظ تا تونل بیلقان، با همکاری حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج و شهرداری منطقه 11 شهرداری کرج در حال انجام است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود