19 شهریور 1393
شماره خبر: 129037

تسریع در جانمایی زمین و احداث کلینیک درمانی ویژه کارکنان شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تسریع در جانمایی زمین و احداث کلینیک درمانی ویژه کارکنان شهرداری کرج


عضو پارلمان شهری کرج خواستار تسریع در جانمایی زمین و احداث کلینیک درمانی ویژه پرسنل و کارگران شهرداری کرج شد.
فاطمه آجرلو در جلسه علنی شورای شهر با انتقاد از کمک های پراکنده مدیریت شهری به مراکز درمانی که نظارت صحیحی نیز بر روند هزینه کرد آن صورت نمی گیرد، اظهار داشت: اکنون درخواست یکصد میلیون تومان کمک نقدی از سوی یکی از بیمارستان های دولتی جهت خرید دستگاه اکوی قلب نوزادان مطرح شده حال آنکه این مرکز درمانی فاقد بخش مراقبت های ویژه نوزادان (ان. آی. سی. یو) است و دستگاه مذکور نیز تنها در این بخش کاربرد دارد. ضمن آنکه ارزش ریالی دستگاه اکوی قلب نوزادان نزدیک به نیم میلیارد تومان است و یکصد میلیون تومان کفاف خرید آن را نمی دهد. عضو شورای شهر کرج ادامه داد: متولی بیمارستان های دولتی و تامین نیازهای آنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز است و نباید به سمتی حرکت کنیم که هر نهاد دولتی به بهانه کمبود اعتبار عمل به تکالیف قانونی اش را به داخل زمین مدیریت شهری پاسکاری کند. همچنین ساز و کار صحیحی نیز برای نظارت بر حسن هزینه کرد کمک های پرداختی به سازمان های دولتی و غیر دولتی وجود ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
هزینه های سنگین درمان کمر مردم را خموده کرده است
آجرلو گفت: چنانچه مراکز درمانی در ازای کمک دریافتی از سوی شورای شهر تخفیف ویژه ای در ارایه خدماتِ پزشکی خود به شهروندان یا حداقل افراد بی بضاعت قائل شوند، حمایت مادی مدیریت شهری وجاهت پیدا می کرد اما اکنون کافی است که گذرتان به بیمارستان های کرج بیفتد تا از نزدیک آنچه مردم را رنج می دهد و کمرشان را زیرِ بار سنگین هزینه های درمان خموده کرده، مشاهده کنید. نماینده مردم در انجمن شهر ادامه داد: شورای شهر صحنه تضارب آراء نمایندگان مردم است و بعد از بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل جاری و مشکلات شهروندان، تلاش می کنیم بهترین تصمیم که به صرفه و صلاح شهر و شهروندان باشد را اتخاذ نماییم و به سمت اداره بهتر و کارآمدتر شهر حرکت کنیم. بودجه شهرداری امانتی در اختیار نمایندگان است و بر اساس سوگند نمایندگی نباید اجازه دهیم که سرمایه های مادی و معنوی شهر در بستر ناصحیح هزینه شود.
تسریع در احداث کلینیک درمانی ویژه پرسنل شهرداری کرج
آجرلو در ادامه با تاکید بر تسریع در جانمایی و احداث کلینیک درمانی ویژه پرسنل و کارگران شهرداری کرج بیان کرد: در شرایطی که شاهد کمک های بدون نظارت به برخی مراکز درمانی هستیم، شهرداری کرج با بیش از چند هزار نفر پرسنل از ارایه خدمات بهداشت و سلامت به کارکنان خویش عاجز است و برغم جانمایی چند باره زمین اما اقدام عملی برای آغاز احداث آن صورت نگرفته است. وی خاطر نشان کرد: اکنون بسیاری از سازمانهای دولتی و عمومی با احداث بیمارستان و کلینیک های تخصصی ویژه کارکنانِ خویش در مسیر ارایه خدمات سلامت و ارتقای بهداشت و سلامت پرسنل گام برداشته و توفیق بسیار خوبی نیز در این زمینه داشته اند اما سرجمع کارکنان شهرداری کرج و خانواده های ایشان عددی بالاتر از 20 هزار نفر است که اگر مدیریت شهری بستر حمایت درمانی از این همین تعداد را نیز فراهم آورد، بیشترین کمک به وزارت بهداشت و درمان محسوب می شود. یادآوری می شود به دنبال تذکر وی، لایحه کمک یکصد میلیون تومانی شورای شهر به یکی از بیمارستان های دولتی کرج از دستور کار خارج و مقرر شد پس از طرح در کمیسیون فرهنگی و بهداشت و سلامت و انجام چکش کاری های لازم مجددا جهت تصمیم گیری نمایندگان مردم به صحن علنی بیاید. همچنین در جلسه دیروز شورای شهر کرج پرداخت سه فقره کمک هزینه درمانی به پرسنل شهرداری که از سوی کمیسیون سلامت مورد تایید قرار گرفته بود، به تصویب پارلمان شهری رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود