22 شهریور 1393
شماره خبر: 129153

ضرورت های تدوین نظام جامع مدیریت عملکرد تبیین شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت های تدوین نظام جامع مدیریت عملکرد تبیین شد


مدیر کل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران با ارائه گزارشی از اهداف و عملکرد برگزاری کارگروه، به تشریح ضرورت های تدوین نظام جامع مدیریت عملکرد پرداخت و گفت: برداشت ما با توجه به زیرساخت های موجود، اجرای پایش سازمانی به عنوان اولویت نخست در طراحی و تدوین نظام جامع مدیریت عملکرد است.
دکتر فرهاد صدر انتقال تجربیات برای شفاف سازی مسیر پیش رو را از مهمترین نتایج برگزاری کارگروه های مشترک ارزیابی و خاطرنشان کرد: رویکرد محوری ما از تهیه و تدوین نظام جامع مدیریت عملکرد، پایش و کنترل مستمر در کنار ارزیابی عملکرد مبتنی بر برنامه به شیوه سیستماتیک، میدانی و غیرمحسوس است. صدر این پایش و کنترل را در سطوح مختلف عنوان کرد و ادامه داد: پایش و کنترل مستمر و ارزیابی عملکرد مبتنی بر برنامه، در سطوح مختلف تخصصی و موضوعی، کلان و عالیه انجام می گیرد و طی آن اقدامات صورت گرفته در هر سطح به صورت تخصصی بررسی می شود. وی اهداف عمده این پایش را نیز ذکر کرد و بیان داشت: جمع آوری اطلاعات و آمارهای لازم برای تعیین کارایی و اثربخشی خدمات عمومی، جمع آوری اطلاعات لازم به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری به منظور ارتقای کیفیت خدمات و نیز تحکیم پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال شهروندان، شورای شهر و دیگر مخاطبان مجموعه از جمه اهدافی است که در این پایش مورد توجه قرار می گیرند. مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران همچنین پایش فعالیت های جاری جهت کنترل و هدایت امور در مسیرهای تعیین شده را از اهداف این اقدام دانست.
اهداف عملیاتی کارگروه تبیین شد
صدر به بیان اهداف عملیاتی برگزاری کارگروه نیز اشاره کرد و ایجاد وحدت رویه و انسجام مدیریتی را یکی از مهمترین این اهداف خواند. وی تاکید کرد: ارتقای کیفیت و شفافیت عملکرد در راستای تحقق ماموریت های سازمانی، هم افزایی برای رفع و بررسی مسائل و چالش های اصلی، راهبردی و خاص و نیز تبیین و تحکیم راهبردهای اساسی برای سال های پیش رو جزو اولویت های اهداف عملیاتی برگزاری کارگروه است. این مسئول همچنین به تقسیم بندی سطوح پایش و ارزیابی در سازمان ها و دستگاه ها پرداخت و اذعان داشت: پایش و ارزیابی در سطوح راهبردی، عملیاتی و اجرایی و با ماهیت های مختلف وجودی واحدها نظیر اقتصادی، خدماتی و رفاهی انجام می گیرد.
ایجاد بانک شاخص های عملکردی
صدر، محصول این کارگروه را نیز بسیار مهم خواند و اذعان داشت: خروجی این کارگروه از اهمیت بسیاری در حوزه پایش و ارزیابی عملکرد برخوردار است که از جمله آنها رسیدن به دستورالعملی واحد برای طراحی و استقرار نظام پایش و ارزیابی عملکرد در شهرداری است. همچنین ایجاد بانک شاخص های عملکردی، چک لیست های نظارتی شامل سوالات راهبردی و اجرایی در پایش و نظارت، ایجاد فرمت های عمومی کارنامه های عملکردی و نیز تهیه بسته علمی در رابطه با موضوع مدیریت عملکرد از خروجی ها و محصولاتی است که در پایان این کارگروه باید تهیه شده و در اختیار مسئولان کلانشهرها و شهرهای بزرگ قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود