25 شهریور 1393
شماره خبر: 129390

«مدیریت جهادی» در فعالیت های شهرداری منطقه 2 کرج عینیت پیدا کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

«مدیریت جهادی» در فعالیت های شهرداری منطقه 2 کرج عینیت پیدا کرده است


مدیر منطقه 2 شهرداری کرج با بیان اینکه مدیریت جهادی در خدمت رسانی و فعالیت های عمرانی و خدماتی این منطقه عینیت پیدا کرده است و کارها با هدف تامین رضایت شهروندان صورت می گیرد، بر ضرورت تقویت روحیه جهادی در خدمت به مردم تاکید کرد.
عباس کمالی روستا با اشاره به اینکه مدیریت شهری کرج بر انجام تمامی فعالیت‌ها بر اساس محورهای چشم‌انداز توسعه اجتماعی و فرهنگی استان البرز که مبتنی بر بینش‌های دینی و اعتقادی تبیین شده است، تاکید دارد، گفت: تغییر و بهبود نگرش مدیران و کارکنان شهرداری نسبت به انجام مطلوب کارها و حرکت به سمت «مدیریت جهادی»، مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی را به همراه داشته و ضمن افزایش تعاملات و تقویت اعتماد متقابل، موجب استفاده حداکثری از پتانسیلها و ظرفیت های اجرایی و فکری شده است. بنحوی که تلاش می کنیم به مدد نیروهای جوان و خلاق نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت همت گمارده و متمرکز بر انجام صحیح کارها شویم.
این مسئول شهری با بیان اینکه هر یک از مدیران شهری در تصمیم گیری ها و اقدامات باید تحقق اهداف و سیاست های مدیریت جهادی را لحاظ کنند و آن را در تمامی فعالیت‌های انجام شده از سوی کارکنان، کارگران و پیمانکاران تسری دهند، تصریح کرد: برای بهبود و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها بحث آموزش، سالم‌سازی و شفاف‌سازی بسیار مهم است و برای تحقق مدیریت جهادی ابتدا باید پاسخگویی سریع و به موقع به اربابان رجوع و رفع مشکلات شهری در اولویت قرار گیرد.وی بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه را منوط به عزم ملی دانست و اضافه کرد: نهادهای دولتی و خصوصی و هم کلیه اقشار مردم می بایست عزم خود را جزم کنند تا اقتصاد و فرهنگ جامعه رو به بهبود رود، چرا که این مهم از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم و مسئولان است. این مسئول شهری با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ایجاد مدیریت جهادی ایجاد طوفان ذهنی یا همان خلاقیت و تحول فکری است، گفت: توزیع عادلانه خدمات شهری و مشارکت مردمی در انجام کارها مهمترین اصول مدیریت را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر تمامی شهرهای پیشرفته جهان به سمت رویکرد و چشم‌‌انداز شهر فردا حرکت می‌کنند. کمالی روستا گفت: مدیریت جهادی بدین معناست که دیگر مدیریت روزمره باید کنار گذاشته شده و از تمامی ظرفیت ها در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد. وی گفت: مدیریت جهادی در شهرداری منطقه 2 کرج نمود عینی یافته و با تلاشهای مدیران شهری این منطقه اقدامات چشمگیری در 5 ماهه نخست سال به انجام رسیده است که قطعا تا پایان سال جاری روند رو به توسعه دارد. این مسئول شناسایی نیازهای ضروری و اساسی مردم در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی، عمرانی و ... را مهم ارزیابی کرد و افزود: نگاه واقع گرایانه به مسائل و موضوعات پیش روی جامعه به منظور برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و بهینه برای امور مختلف ضروری است. کمالی روستا در پایان با تاکید بر پرهیز از هرگونه شتاب زدگی در برنامه ریزی وتصمیم گیری های خرد و کلان اظهارداشت: توجه به این مهم به ویژه در شهرداریها امری بسیار مهم است زیرا تنها در این صورت است که موفق به بهره ‌گیری صحیح و به موقع از ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل های موجود برای رفع مشکلات شهری می شویم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود