26 شهریور 1393
شماره خبر: 129488

کاشت 6 هزار نهال به یاد 6 هزار شهید کرجی در محوطه المان شهید گمنام

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کاشت 6 هزار نهال به یاد 6 هزار شهید کرجی در محوطه المان شهید گمنام


مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج با اشاره به برگزاری نشست مشترک این سازمان با ستاد کنگره شهدای استان البرز از کاشت 6 هزار نهال به یاد 6 هزار شهید گلگون کفن کرج در هشت سال جنگ تحمیلی در ایام هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد.
محل کاشت این تعداد نهال را نیز محوطه المان شهید گمنام آرامستان بهشت سکینه (س) اعلام کرد. مجتبی اسکندری با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در راستای هویت بخشی دینی و ارزشی به آرامستان بهشت سکینه (س) و گره خوردن فضای این آرامگاه ابدی با فرهنگ شهادت و معنویت شاهد برگزاری نشست مشترکی با حضور سرهنگ باهک و همکاران ایشان در ستاد کنگره سرداران و شهدای استان البرز بودیم که طی آن چند تصمیم مناسب برای ساماندهی فضای بصری آرامستان جامع کرج اتخاذ شد و با اجرایی شدن آنها، قطعا در آتی نیز شاهد برگزاری نشست های تکمیلی خواهیم بود. این مسئول شهری با تاکید بر اینکه طراحی، چیدمان و احداث «آرامستان» در شهرهای اسلامی باید انعکاسی از نگاه دین و شرع به پدیده «مرگ» به عنوان پل و گذرگاهی به جهان آخرت باشد، گفت: مطالعات تحقیقاتی مبین آن است که برقراری پیوند معنوی میان فضای بصری آرامستانها با فرهنگ شهادت و معنویت می تواند موجی از ایمان و آرامش قلبی را در مراجعه کنندگان و زائرین اهل قبور ایجاد نماید و آنان را بیش از پیش با حال و هوای دفاع مقدس مانوس کند. وی، فعالیت های ستاد کنگره سرداران و شهدای استان البرز به دبیر کلی سرهنگ احمدرضا باهک را چشمگیر و مبتنی بر کار کارشناسی و پژوهش های علمی دانست و با تصریح بر اینکه این ستاد از پتانسیل عظیمی برای پمپاژ فرهنگ ایثار و شهادت در بخش های مختلف جامعه برخوردار است، بیان داشت: یکی از خروجی های مثبت جلسه با دبیرکل و اعضای ستاد مذکور، موافقت با کاشت 6 هزار نهال به یاد 6 هزار شهید گلگون کفن و سپید بال ایران کوچک در ایام هشت سال جنگ تحمیلی است که در اطراف المان شهید گمنام آرامستان بهشت سکینه (س) می رویند و همچون سرو قامتان جبهه های ایثار و مقاومت، سر به آسمان حضرت دوست می کشند و نمادی از نقش ممتاز کرج در پیروزی حق بر باطل و رژیم بعثی عراق خواهند بود.
نشست مشترک سازمان آرامستانهای شهرداری کرج و ستاد کنگره شهدای استان البرز
اسکندری اضافه کرد: با انجام مراقبت های لازم از نهال های کاشته شده و با دعای خیر شهیدان جاویدان، شاهد ایجاد پارک جنگلی در ورودی آرامستان بهشت سکینه (س) خواهیم بود که ضمن افزایش سرانه فضای سبز شهر، بر زیبایی و سبزی آرامستان جامع شهر می افزاید و تلطیف گر روحیه مراجعین می باشد.
نصب 12 سردیس شهدای اقشار مختلف در اطراف المان شهید گمنام
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنانش از نصب 12 سردیس شهدای اقشار مختلف جامعه در اطراف المان شهید گمنام در آینده ای نزدیک خبر داد. اسکندری در ادامه افزود: شهیدان موجب خیر و برکت و پیشرفت میهن اسلامی در تمامی عرصه ها می باشند و اینکه آرامستان بهشت سکینه (س) مفتخر به نصب سردیس تعدادی از شهدای اقشار مختلف جامعه در اطراف المان شهید گمنام می شود، موجب خوشحالی و امیدواری است و امیدوارم هر چه سریع تر مقدماتِ انجام کار فراهم شود.
این مسئول شهری همچنین از انجام محوطه سازی به متراژ یکهزار و ششصد مترمربع در محوطه المان شهید گمنام آرامستان بهشت سکینه (س) در راستای ساماندهی و زیباسازی خبر داد.
برگزاری مراسم یادواره شهداء در دومین روز هفته دفاع مقدس
این مدیر شهری با اشاره به دیگر مصوبات نشست مشترک با ستاد کنگره سرداران و شهدای استان البرز بیان داشت: بر اساس تفاهم صورت گرفته، در دومین روز از هفته دفاع مقدس مراسم یادواره شهدای سرافراز استان البرز به میزبانی سازمان آرامستان های شهردرای کرج برگزار می شود که جزئیاتش در نشست های بعدی مشخص می گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود