30 شهریور 1393
شماره خبر: 129667

یادواره سرداران و شهدای البرز به میزبانی سازمان آرامستانهای کرج برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

یادواره سرداران و شهدای البرز به میزبانی سازمان آرامستانهای کرج برگزار می شود


همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس یادواره سرداران و شهدای استان البرز در محل سازمان آرامستان های شهرداری کرج برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاوری های بزرگ مردان و زنانی است که در راه حفظ استقلال و تمام ارضی کشور از جان و مال خویش چشم پوشی کردند و با در هم شکستن ابهت پوشالی رژیم بعثی عراق، پوزه دشمنان انقلاب نوپایِ اسلامی را به خاک مالیدند.
مجتبی اسکندری ادامه داد: رزمندگان اسلام با دستانِ خالی اما قلبی مطمئن و با اقتدا به ساده زیست ترین رهبر سیاسی جهان، ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق که از حمایت مالی بلوک شرق و غرب دنیا برخوردار بود را ناچار به پذیرش شکستی تلخ و عبرت آموز کردند و پس از هشت سال مقاومت و ایستادگی، دشمن را بدون تسلیم حتی یک وجب از خاک کشور به پشت مرزهای جغرافیایی میهن اسلامی راندند. این مسئول اذعان داشت: قیام خمینی کبیر (ره) علیه خودکامگان و تسلیم نشدن در برابر زورگویی های مستکبرانِ جهان امتداد قیام حسینی (ع) بر علیه متظاهرانِ به دین و اسلام می باشد و نسل جوان با ورق زدن صفحات تاریخ جنگ تحمیلی و مشاهده سروهای سبز قامتی که به نمازِ شهادت ایستادند، متوجه می شوند که امنیت و آرامشِ کنونی ایران اسلامی مرهون جان فشانی و از خودگذشتگی شهدای گرانقدری است که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمانه لبیک گفتند و با بستن پیشانی بند یا زهرا (س) و یا علی (ع)، وجودشان را در برابر نسیم شهادت قرار دادند تا وزشِ خنکای آن حس نشاط و افتخار را در ساکنین این مرز و بوم تداعی نماید. مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج عنوان داشت: بر همین اساس و در راستای ارج نهادن به خون های سرخی که هر قطره اش نهالِ نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کرد، سازمان آرامستانهای شهرداری کرج اراده اش را در جهت تکریم بیش از پیش هفته دفاع مقدس قرار داده است و تلاش داریم فضای معنوی آرامستان بهشت سکینه (س) را معطر به عطر دلنوازِ سرداران و شهدای استان البرز و بویژه کلانشهر کرج کنیم. اسکندری با اشاره به نشستِ مشترک این سازمان با ستاد کنگره سرداران و شهدای استان البرز مبنی بر پاسداشت مقام شامخ شهداء از سوی این نهاد، از توافق برای کاشت 6 هزار نهال به یاد 6 هزار شهید کرجی در دوران دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: از زمانِ برگزاری نشست مذکور تاکنون، نزدیک به 2500 نهال در محوطه المان شهید گمنام آرامستان بهشت سکینه (س) کاشته شده است که تلاش داریم کاشتِ باقیمانده نهال ها نیز تا موعد برگزاری یادواره سرداران و شهدای استان البرز انجام شود. وی بیان داشت: کلیه مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه یادواره مذکور در حال انجام است و همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی و شهری و همچنین خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران منعقد می شود که دارای چندین بخش ویژه است. اسکندری در پایان اظهار داشت: همچنین سردیس 12 تن از شهدای اقشار مختلف جامعه در محوطه المان شهید گمنام آرامستان بهشت سکینه (س) طراحی و نصب می شود که یک حرکت خوبی فرهنگی به شمار می رود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود