30 شهریور 1393
شماره خبر: 129676

آتش، آرامش را از پارکینگ ساختمان مسکونی ربود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آتش، آرامش را از پارکینگ ساختمان مسکونی ربود


آتش سوزی در پارکینگ ساختمان مسکونی و نجات راننده گرفتار از داخل خودرو پس از تصادف شدید عنوان دو حادثه ای است که طی شبانه روز گذشته در کلانشهر کرج به وقوع پیوست و آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
به دنبال تماس تلفنی شهروندان با سامانه تلفنی ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج (125) و ارایه گزارش یک مورد آتش سوزی خودرو در پارکینگ ساختمانی مسکونی در شهرک نور کیانمهر، هماهنگی های لازم برای اعزام نیروها از دو ایستگاه 104 و 154 به محل حادثه صورت پذیرفت. در این حاثه، آتش از ناحیه اتاقک یک دستگاه خودروی پراید به پارکینگ ساختمان مسکونی نفوذ کرد و با پیشروی به دیگر نقاط، یک خودروی پرایدِ دیگر که در همان نزدیکی پارک بود را نیز سرخ رنگ نمود؛ با توجه به شعله های بلند آتش که به اطراف زبانه می کشید، هر لحظه احتمالِ سرایت آتش به دیگر خودروهای پارک شده نیز می رفت که خوشبختانه این چنین نشد. آتش نشانان با استقرار در محل و رعایت نکات ایمنی (قطع نمودن کنتور برق)، ابتدا از خروج ساکنین از پارکینگ اطمینان حاصل کردند و سپس با استفاده از انواع خاموش کننده ها و تجهیزات ویژه اطفای حریق، آتش سوزی را مهار و مانع از ایجاد خسارت های بیشتر شدند. نیروهای اعزامی پس از مهار و اطفای شعله های آتش به جستجو در طبقات و کاوش جهت یافتن مصدومین احتمالی پرداخته و موفق شدند سه نفر از ساکنین که به علت استنشاق گازهای سمی دچار مصدومیت شده بودند را نجات داده و جهت انجام اقدامات درمانی به اورژانس تحویل دهند.
نجات راننده جوان از داخل خودرو پس از تصادف شدید
در خبری دیگر، یکدستگاه خودروی پژو 206 که در بلوار سه باندی رجایی شهر به مسیر خود ادامه می داد، در اثر بی احتیاطی و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی با جداول میانی بلوار برخورد کرد و پس از انحراف از مسیر، دچار واژگونی شد. این تصادف شدید شرایط وخیمی را برای راننده پژو 206 رقم زد و این جوان 20 ساله به دلیل واژگونی خودرو در داخل اتاقک ماشین محبوس شده بود. او دقایق سخت و نفسگیری را پشت سر می گذاشت و مسیر حرکتش از بلوار سه باندی رجایی شهر به سمت مقصدی نامعلوم تغییر یافته بود. در پی تماس تلفنی شهروندان با آتش نشانی کرج بزرگ و درخواست امداد و نجات، بلافاصله هماهنگی های لازم برای اعزام تیم عملیاتی از دو ایستگاه 107 و 109 صورت پذیرفت و دقایقی بعد صدای آژیر خودروها در محل به گوش می رسید. در هر روی، نیروها بدون درنگ ضمن ایمن سازی محل و اتخاذ تدابیر عملیاتی نسبت به خارج کردن فرد از داخل خودرو اقدام و راننده مجروح را به جهت مداوای پزشکی تحویل عوامل اورژانس نمودند. نیروها در ادامه نسبت به شستشوی سوخت جاری در سطح بلوار اقدام و پس از حصول ایمنی از محل حادثه با تنظیم صورت جلسه به ایستگاه مربوطه مراجعت پیدا کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود