8 شهریور 1393
شماره خبر: 128304

برخورد شدید سه دستگاه خودروی سواری

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

برخورد شدید سه دستگاه خودروی سواری


کلانشهر کرج طی روزهای گذشته بارها دستخوش حادثه شد و تیم های امداد و نجات آتش نشانی کرج بزرگ را برای رویارویی با دود و آتش و آوار روانه محل حوادث کرد؛ برخورد شدید سه دستگاه خودروی سواری و وقوع آتش سوزی مهیب در بازار روز میخک عظیمیه از جمله این حوادث است.
در پی تماس تلفنی شهروندان با ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج بزرگ مبنی بر یک مورد تصادف شدید در حوالی میدان حصارک، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت اعزام نیروها به محل تصادف صورت گرفت. در این سانحه رانندگی، سه دستگاه خودروی پراید، پیکان و تندر 90 در اثر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و انحراف از مسیر اصلی جاده، به شدت با یکدیگر برخورد کرده و هر یک به نسبت های متفاوت دچار نقص فنی و فیزیکی شدند. آتش نشانان ایستگاه 106 سریعا نسبت به ایمن سازی محیط، قطع سر باطری خودروها و جلوگیری از تجمع افراد برای تماشای صحنه اقدام کردند و سپس با استفاده از تجهیزات و ادواتِ ویژه، نسبت به خروج افراد محبوس در خودروها اقدام کردند.
در ادامه 3 مصدوم جوان حادثه تصادف جهت مداوای بیشتر تحویل عوامل اورژانس شدند.
سقوط آزاد از پشت بام
در حادثه ای دیگر، بی احتیاطی یک جوان در حین قدم زدن در پشت بام خانه سقوط آزاد وی را به همراه داشت که خوشبختانه قبل از اصابت به زمین، در قسمت پاسیو فرود آمد و از خطر مرگ حتمی نجات یافت. با حضور تیم امداد و نجات از ایستگاه 107 آتش نشانی کرج بزرگ در خیابان لاله 9، این جوان 26 که از ناحیه کمر و پا دچار شکستگی شده بود، از پاسیو به بیرون منتقل شد و اقدامات لازم جهت انتقال وی به بیمارستان با انجام مراقبت های اولیه لازم به عمل آمد. آتش نشانان در پایانِ عملیات، با گوشزد هشدارهای ایمنی به حاضرین در محل، خیابان لاله 9 را به سمت آشیانه ترک کردند.
حریق مكانیكی مهار شد
زمانی که تلفنِ ستاد فرماندهی آتش نشانی کرج بزرگ به صدا در آمد، صدایی از پشت خط از وقوع حادثه آتش سوزی در یک واحد مکانیکی در جاده ملارد فردیس خبر می داد.
در این حادثه که دلایل وقوع آن توسط کارشناسان در دستِ بررسی است، آتش به شدت در حال پیشروی و سرایت به دیگر واحدهای تجاری بود اما خوشبختانه موفق به خسارت جانی نشد و در این زمینه توفیقی نداشت. نیروهای امدادی با قطع کنتور برق و رعایت نکات ایمنی، نسبت به اطفای حریق و جلوگیری از ایجاد خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آوردند. یادآوری می شود در این حادثه آتش سوزی دو نفر از پرسنل مکانیکی دچار مصدومیت جزئی شده که جهت مداوا و طی مراحل درمان تحویل عوامل اورژانس شدند.
آتش میهمان ناخوانده بازار روز میخک
و حادثه دیگر مربوط به حادثه آتش سوزی در بازار روز میخک عظیمیه است؛ جایی که آتش از انبار یکی از فروشگاه های بازار زبانه کشید و آتش نشانان ایستگاه های 101 و 112 را به خیابان ندای شمالی کشاند. آتش نشانان در این حادثه حریق قبل از هر اقدامی، نسبت به قطع کنتور برق و هدایت حاضرین در بازارِ روز به محوط بیرون اقدام کردند، چرا که این دو عامل در تشدید خسارت های مالی و جانی تاثیر مستقیمی دارند. در پی این عملیات که دو ساعتی به طول انجامید، دو نفر از کارکنان مجموعه که در اثر دودگرفتگی در حالت نیمه هوشیاری قرار داشتند، به مراکز درمانی منتقل شدند و سپس آرامش دوباره به بازار روز میخک بازگشت.
نجات دو شهروند از داخل تاكسی پس از تصادف شدید
در اثر تصادف شدید یکدستگاه خودروی تاکسی سمند با درختان حاشیه خیابان، دو خانم میانسال که مسافر تاکسی بودند، داخل خودرو محبوس شده و مرگ را پیش روی می دیدند. چرا که به دلیل شدت بالای برخورد اولیه، مسافرین خانم که به صندلی های پشت خودرو تکیه زده بودند، به سمت جلو پرتاب شده و پس از چند برخورد به اطراف، در حالت بیهوشی قرار گرفتند. متاسفانه به دلیل جمع شدن قسمتی از بدنه خودرو، بیرون کشیدن مسافرین مصدوم برای حاضرین در صحنه ممکن نبود و آنان طی تماس تلفنی با آتش نشانی، از نیروهای امدادی برای حضور سریع در محل استمداد طلبیدند. دقایقی بعد تیم امداد و نجات خود را به محل تصادف رساند و با استفاده از دستگاه بُرش و تجهیزات دیگر، مسافرین محبوس را نجات داد؛ گرچه دو مسافر خانم از چند ناحیه دچار مصدومیت شده بودند اما تقدیر آنها نجات از مهلکه رقم خورده بود و پس از طی مراحل درمان، می توانستند باری دیگر به آغوش گرم خانواده بازگردند. نیروها در پایان با حصول اطمینان از برقراری ایمنی و شستشوی سوخت جاری، با تنظیم صورتجلسه و هماهنگی ستاد فرماندهی به ایستگاه مربوطه بازگشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود