19 مهر 1391
شماره خبر: 13014

تقویت سلامت اداری تضمین بقاء و دوام دستگاه های خدمات رسان است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تقویت سلامت اداری تضمین بقاء و دوام دستگاه های خدمات رسان است

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج عنوان کرد: تقویت سلامت اداری تضمینی برای بقاء و دوام دستگاه های خدمات رسان است.
مهرداد ترابیان در گفتگو با پايگاه خبري مديريت شهري كرج با تاکید بر فراهم آوردن زمینه های ارتقاء سلامت اداری بیان کرد: به منظور رسیدن به این مهم نیاز است راه های افزایش سطح سلامت اداری در دستگاه های خدمات رسان مختلف تعریف شود. وی، اعمال نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم بین کارمندان در انجام وظایف محوله را مهم ارزیابی کرد و گفت: تحقق این مهم و رساندن امور اداری به این سطح نقش بسزایی در تقویت سلامت اداری به عنوان کلید پیشبرد اهداف درون سازمانی ایفا می کند. این مسئول با تاکید بر بررسی و شناسایی نقاط آسیب پذیر حیطه فعالیت هاي دستگاه های اداری، اظهارداشت: در این زمینه نیاز به پیش بینی راهکارهاي اصلاحی و بهره گیری از برنامه ریزي در زمینه آموزش قوانین و مقررات و اصول و مبانی این مهم دارد. ترابیان، میزان رضایمندی ارباب رجوع از دریافت خدمات دستگاه های مختلف به ویژه مجموعه خدمات رسان مدیریت شهری را از نشانه های سلامت اداری ذکر و عنوان کرد: بر این اساس تلاش برای جلب رضایت شهروندان از دستگاه خدمات رسان شهرداری به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی شهر، باید به نحو مطلوبی در برنامه ها و سیاست های سازمانی لحاظ شود. وی، مسئولیت پذیری و گزارش دهی دستگاه ها در خصوص عملکرد سازمانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: انجام این مهم نیز نقش بسزایی در تقویت سلامت اداری ایفا می کند.
تعیین هدف لازمه موفقیت بیشتر دستگاه های خدمات رسان
معاون اداری مالی شهرداری کرج، تعیین هدف را لازمه موفقیت بیشتر دستگاه های خدمات رسان شهری از جمله شهرداری ذکر و عنوان کرد: تعیین هدف منجر به ایجاد تعهدات سازمانی و به تبع آن پاسخگوئی سازمان به تعهدها می شود که این مهم نیز رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را در پی دارد. ترابیان در ادامه با تاکید بر شفافیت عملکرد سازمان، افزایش آگاهی مردم از تصمیم ها و سازوکارهای سازمانی را ضروری دانست و تاکید کرد : این موضوع به این معنی است که افراد از سیاست ها و اقدامات سازمان آگاهی داشته باشند. وی با تاکید بر ایجاد رابطه مطلوب میان مجموعه خدمات رسان شهرداری و مردم گفت: تحقق این مهم نیاز به نگرش صحیح مسئولان اجرایی دارد. این مسئول، سلامت اداری، یکپارچگی و وحدت رویه سازمانی را مهم اریابی کرد و افزود: این اصطلاح عبارت از ”استفاده از قدرت عمومی برای منفعت عمومی“ است. ترابیان تاکید کرد: رسیدن به این مهم عنصر کارآمد محوری برای ارتقاء و تقویت سلامت اداری است.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود