27 آبان 1391
شماره خبر: 15123

اهداف مدیریت شهری با اجرای اصولی برنامه های شهری محقق می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اهداف مدیریت شهری با اجرای اصولی برنامه های شهری محقق می شود

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین دو مولفه مهم مدیریت شهری شامل مسائل نظارتی و اجرایی، عنوان کرد: اهداف مدیریت شهری تحت تاثیر رعایت این مهم به نحو مطلوبی محقق می شود.
مهرداد ترابیان بر ضرورت طراحی و تدوین برنامه های شهری تاکید کرد و گفت: شهرداری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی سطح شهر مسئول انجام این مهم است. وی، رسیدن به نقطه مطلوب در مدیریت شهری را نیازمند طراحی و تدوین برنامه های شهری ذکر و عنوان کرد: علاوه بر این شهر برای پویایی و رسیدن به نقطه ایده آل نیازمند اجرای برنامه های کارآمد شهری است که این مهم جز در سایه تعامل مدیران و مسئولان شهری محقق نمی شود. این مسئول، تعامل و رابطه مثبت بین مجموعه مدیریت شهری شامل شورای اسلامی شهر و شهرداری را مهم ارزیابی کرد و افزود: کلانشهر کرج موفقیت خود را در اجرای طرح های مختلف عمرانی، خدماتی و زیرساختی مرهون تعامل و همکاری بین این دو مجموعه است. ترابیان، موفقیت در امور شهری را منوط به عملکرد موفق شورا و شهرداری دانست و عنوان کرد: موفقیت در ساختار شورای اسلامی شهر کرج موجب تحقق اهداف شهرداری نیز می شود. وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های شهرداری کرج بیان کرد: شهرداری کرج در انجام فعالیت های عمرانی، زیرساختی و زیربنایی بسیار موفق عمل کرده است.
ضرورت انجام فعالیت های عمرانی در شهر
معاون اداری مالی شهرداری کرج در ادامه بر ضرورت انجام فعالیت های عمرانی در سطح شهر تاکید کرد و با بیان اینکه، تحقق این مهم لازمه پیشرفت شهر است، گفت: اجرای فعالیت های عمرانی با محوریت مسائل حمل و نقل، آماده کردن زیرساخت های شهری، ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان از اولویت های مورد نیاز ساختار شهری است که مدیریت شهری بر انجام آن تاکید دارد. ترابیان ، ضرورت توسعه منطقی شهر را یادآور شد و بیان کرد: در انجام اين مهم، دستگاه خدمات رسان شهرداری وظیفه و رسالتی سنگین دارد که باید آن را در قالب اجرای برنامه هایی با محوریت ساختارسازی شهری مهیا کند. این مسئول با بیان اینکه، دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید از رویکردهای مناسبی به منظور ایجاد هم‌افزایی به عنوان يك مولفه راهبردي مهم استفاده كنند، اظهارداشت: این رویکرد با تکیه بر اصول تعریف شده مدیریت هماهنگ شهری و برنامه‌ریزی یکپارچه شهری محقق می شود. ترابیان با بیان اینکه، برای شهرداری بیش از 300 نوع وظیفه تعریف شده است، افزود: ریشه و اساس فعالیت‌های شهرداری در ارتباط با مردم است و بودجه سالانه شهرداری‌ها نیز بر این اساس تعریف می شود. وی، خدمات‌رساني سريع ، صحيح و اصولي مبتني برخواست‌ها و نيازهاي شهر و شهروندان را اصلی ترین وظیفه مدیران و کارکنان شهرداری برشمرد و بر انجام آن از سوی مسئولان ذیربط تاکید کرد و گفت: خدمات شهرداري و نيز طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني خدماتي اين مجموعه بدون توجه به اصل رضايتمندي مردم امكان توفيق و ماندگاري ندارند و مديران و پرسنل شهرداري بايد تمامي اقدامات و كارهاي خود را در راستاي تلاش براي جلب رضايت مردم انجام دهند.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود