10 مهر 1393
شماره خبر: 130409

لزوم برآورد کامل بودجه اجرای طرح ساماندهی کانال سیاه جوب

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم برآورد کامل بودجه اجرای طرح ساماندهی کانال سیاه جوب


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: شهرداری کرج به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی شهر نسبت به برآورد کامل بودجه اجرای طرح ساماندهی کانال سیاه جوب مهرشهر به منظور نهایی شدن این پروژه در پروسه زمانی کمتر اقدام کند.
كانال سياه جوب و نهر دلمبر که در غربي ترين نقطه كرج و در منطقه 12 شهرداري واقع شده است، مسئول انتقال آبهاي سطحي اين كلانشهر است. این کانال که طی سال های گذشته دچار آب گرفتگي شد و خساراتی را به ساختارهای شهری همچنین منازل مسکونی واقع در مسیر کانال وارد آورد. آنچه برای رفع این مشکل به نظر کارشناسان آمد، سرپوشيده کردن کانال انتقال آبهای سطحی بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مدیریت شهری همچنین همراهی و تعامل شورای اسلامی شهر در خصوص اجرایی کردن آن برنامه ریزی و سیاست گذاری شد. داود وحیدی، ضمن بیان تسلیت به شهادت امام محمد باقر (ع) وتشریح اقدامات و برنامه های شورای اسلامی شهر کرج طی هفته گذشته با اشاره به اجرای ادامه طرح ساماندهی کانال سیاه جوب واقع در مهرشهر ، گفت: مشکل کانال سیاه جوب از دغدغه های جدی شورا و شهرداری است که برنامه ریزی های مالی، کارشناسی و فنی برای رفع آن از سوی مجموعه مدیریت شهری انجام شده است. وحیدی با اشاره به پیش بینی بودجه دو میلیارد تومانی به منظور اجرای طرح ساماندهی کانال سیاه جوب در سال جاری، عنوان کرد: پشتیبانی و مسئولیت اجرای این طرح بر عهده مدیریت شهری است و این دستگاه اجرایی بنا به وظایف ذاتی خود که اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی از مهمترین این وظایف است باید نسبت به عملیاتی کردن طرح اقدام کند. وی، هزینه بر بودن اجرای طرح ساماندهی کانال سیاه جوب را یادآور شد و تاکید کرد: شهرداری نسبت پیش بینی کامل بودجه مورد نیاز اجرای طرح اقدام کند تا شورای شهر نیز بتواند زودتر از زمان موعد این بودجه را نهایی کند.
آیین نامه ماموریت های برون سازمانی تصویب شد
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در بخشی دیگر با اشاره به تصویب آیین نامه ماموریت های برون سازمانی توسط شورا، عنوان کرد: چارچوب های قانونی این اقدام با توجه به محدوریت های قانونی موجود در این خصوص در قالب تدوین آیین نامه ای تصویب شد. وحیدی افزود: بر اساس آنچه در این آیین نامه آمده است، ماموریت های برون سازمانی که شامل مامور شدن پرسنل در سایر دستگاه ها و برعکس آن است در صورت لزوم و طبق چارچوب های قانونی پیش بینی شده انجام می شود. وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در اندیشه اصلاح قانون انتخابات و وظایف شوراهای شهر است، به برگزاری جلسه ای با حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه، آگاهی از نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای شوراها در اصلاح این قانون بسیار اهمیت دارد، گفت: هدف از برپایی این جلسه نیز دستیابی به نظر و عقاید سازنده اعضا بوده است. وحیدی عنوان کرد: در این نشست کلان که به همت و تلاش نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعضای شورای شهرستان وشورای شهر کرج همچنین شهرهای اقماری نیز حضور داشتند. وی با ارزیابی مثبت از برگزاری این گردهمایی تخصصی، اصلاح قانون انتخابات و وظایف شوراها را راه آبادانی و انتفاع شهری به نحوی مطلوب دانست و گفت: شوراها طی دوران کاری با برگزاری جلسات متعدد ضمن آشنایی با مشکلات شهری نسبت به رفع مسائل و موضوعات پیش آمده اقدام می کنند که می توان گفت ماحصل این فعالیت ها دستیابی به تجربیات ارزشمند و مطلوبی است که می تواند در بسیار از عرصه ها از جمله اصلاح قانون انتخابات و وظایف شورا ها مفید واقع شود.
وحیدی با اشاره به نگاه مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات و وظایف شورا ها عنوان کرد: مجلس به اصلاح این قانون نگاهی تفکیکی دارد ضمن آنکه لازم بعد از نزدیک به 15 سال تجربه شوراها و قانون گذار نیاز است اختیار شورا ها در بسیاری از موارد بیشتر شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر شورای شهر در کمیسیون ماده 5 و یا شورای برنامه ریزی جایگاهی برای حضور و یا حق رای ندارد، اظهارداشت: علاوه بر این قانون گذار برغم اینکه در قانون نیز آمده است ابزاری را برای پاسخگویی دستگاه های خدمات رسان شهری به شورا ها ندیده است که با توجه به نقش شورا در مسائل شهری تحقق این امر، ضروری و لازم است و امیدواریم با اصلاح قانون این مهم محقق شود. وحیدی در ادامه به بازدید استاتدار، فرماندار و شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر کرج از باغ سیب مهرشهر اشاره کرد و گفت: این بازدید از دیگر اقدامات شورا طی هفته گذشته بوده است.
وی با اشاره به توافقمامه مجموعه مدیریت شهری و بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این توافقنامه باید با مطرح شدن در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی مراحل نهایی شدن را طی کند، افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته این توافقنامه باید حداکثر تا پایان امسال نهایی شود. وحیدی، همچنین به برگزاری جلسه ای با مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی در صحن شورا اشاره کرد و با بیان اینکه دولت در حوزه سلامت اقدامات خوبی را انجام می دهد، افزود: بر این اساس و با هدف تبعیت از سیاست های دولت مقرر شد شهرداری با توجه به مهیا بودن امکانات نسبت به رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود