20 مهر 1393
شماره خبر: 130487

افزایش سطح خدمات رسانی به ساکنان منطقه 12 کرج با اجرای پروژه های عمرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش سطح خدمات رسانی به ساکنان منطقه 12 کرج با اجرای پروژه های عمرانی


قائم مقام شهردار کرج با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی در منطقه 12 عنوان کرد: سطح خدمات رسانی به ساکنان با اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه افزایش یافت.
محمدرضا رضاپور با اشاره به ارتقاء سطح خدمات رسانی به شهروندان تحت تاثیر اجرای طرح های عمرانی و افزایش چشمگیر آن طی سال های گذشته تاکنون افزود: به تبع اجرای طرح های عمرانی به صورت کلان در کرج مناطق نیز منتفع شده اند. وی با تاکید بر افزایش اجرای پروژه ها و فعالیت های عمرانی و به دنبال آن ارتقاء سطح خدمات رسانی به شهروندان بیان کرد: پروژه های عمرانی باید فراتر از یک پروژه عمرانی صرف و با لحاظ کردن شاخص های متعددی که توسعه منطقی و پایدار سرآمد آنها است، تدوین و اجرایی شوند.
رضاپوربا تاکید بر اینکه ایده های نو مدیریتی باید در همه ابعاد فعالیت مدیریت شهری لحاظ شوند، افزود: اجرای طرح های عمرانی نیز از این امر مستثنی نیستند و این مبحث مهم باید بگونه ای برنامه ریزی و سازماندهی شوند که ضمن تامین نیازهای رندگی شهروندی زمینه ساز دستیابی به توسعه شهری شوند.
صرف بودجه 13 میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های منطقه 12
قائم مقام شهردار کرج در ادامه با اشاره به صرف بودجه ای 13 میلیارد و 250 میلیون ریالی به منظور اجرای پروژه های عمرانی منطقه 12 بیان کرد: این میزان اعتبار به منظور اجرای پروژه های عمرانی، ترافیکی،زیرساختی و تفریحی از جمله احداث پارک، راه اندازی ناحیه خدمات شهری، احداث بلوار، توزیع آسفالت و جدولگذاری هزینه شده است. رضاپور با مطرح کردن این موضوع که خدمات و اقدامات شهری باید ماندگاری داشته باشند، بیان کرد: مدیریت شهری به عنوان دستگاهی درآمد – هزینه سعی دارد با بهره گیری از منابع و امکانات موجود و صرف هزینه های مالی متناسب خدمات رسانی شایسته ای به شهر و شهروندان داشته باشد. وی اضافه کرد: این دستگاه مردمی معتقد به خدمت رسانی و اجرای اقدامات شهری مستمر، بهینه، کارآمد و ماندگاری است که شهر و شهروندان از انجام آن بیشترین منفعت را ببرند؛ بر این اساس و با توجه به خودکفا بودن شهرداری در درآمد زایی همچنین محدود بودن منایع مالی نیاز است پروژه های با حداکثر کیفیت و صرف هزینه های متناسب اجرایی شوند. رضاپور عنوان کرد: در این میان آنچه برای بقاء و ماندگاری طرح ها بسیار حائز اهمیت است، نگاه و رویکرد صیانتی شهروندان به متعلقات شهری است.
فعالیت عمرانی شاخص اساسي رشد و توسعه است
قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه،حجم فعاليت هاي عمراني از جمله شاخص هاي اساسي رشد و توسعه است به اهتمام ویژه و جدی مدیریت شهری کرج برای تعریف و اجرای پروژه های عمرانی متناسب با نیاز شهر اشاره کرد. رضاپور همچنین تهیه و تدوین برنامه های دقیق و كارآمد به منظور جلوگيري از اتلاف منابع مالي انجام فعالیت های عمرانی را یادآور شد و اظهاراداشت: تحقق این مهم زمینه های افزايش بهره وري در استفاده از منابع موجود را مهیا می مند. وی گفت: داشتن برنامه های زمانبندی و انتخاب صحیح و مناسب پیمانکار، توجه به اجرای کیفی و کمی پروژه ها ضامن مطمئنی برای تحقق اهداف کلان برنامه های توسعه و عمران شهری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود