20 مهر 1393
شماره خبر: 130504

آجرلو خواستار تسریع در تزریق فاینانس شرکت چینی به پروژه مترو شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آجرلو خواستار تسریع در تزریق فاینانس شرکت چینی به پروژه مترو شد


عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه پروژه مترو در مقطع کنونی به شدت نیازمند تزریق نقدینگی است، خواستار تسریع در تزریق فاینانس یکهزار میلیارد تومانی شرکت چینی سیتیک به این پروژه ملی شد.
"فاطمه آجرلو" در حاشیه نشست مشترک شورای سازمان و هیئت مدیره قطار شهری کرج که به ریاست سید حمید طهایی در محل دفتر استاندار البرز تشکیل شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تبادل توافقنامه و امضای قراردادهای مربوطه فی مابین طرف ایرانی و چینی، اکنون جذب فاینانس مذکور منوط به انجام پیگیری های بیشتر از طریق معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است که به جهت نیاز مبرم پروژه به نقدینگی، تقاضای رسیدگی عاجل داریم. عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: در فصل جدید حمایت های دولت و مدیریت شهری سه گزینه پیش روی مسئولان قرار گرفته است که عبارت است از؛ جذب یکهزار میلیارد تومان از طریق فاینانس و انعقاد قرارداد با شرکت چینی سیتیک، دریافت مجوز انتشار یکصد میلیارد تومان اوراق مشارکت از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از طریق بانک شهر و تخصیص بخشی از منابع مالی آزاد شده ناشی از فروش اراضی بلوار جمهوری. وی گفت: با رایزنی های صورت گرفته و جلب موافقت استاندار محترم، آقای طهایی درباره تغییر کاربری اراضی بلوار جمهوری به منظور ایجاد ارزش افزوده و تزریقِ آن به مترو قول مساعد داد و همچنین مقرر شد نماینده عالی دولت از طریق معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیگیری ویژه جهت تسریع در عملیاتی سازی فاینانس مالی داشته باشد. به گفته آجرلو، با قرار گرفتن متروی کرج روی ریل بهره برداری امکان جدیدی در ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می شود و شاهد روان سازی ترافیک در شریان های ارتباطی شهر، کاهش هزینه سفرهای درون شهری، کاهش زمان جابه جایی مسافرین از مبداء به مقصد، کاهش آلودگی هوا، ارتقای سلامت جسمی و بهداشت روانی شهروندان و غیره خواهیم بود. عضو ناظر شورای شهر کرج بر عملکرد سازمان قطار شهری تصریح کرد: حمل و نقل ریلی دارای مواهب و مزیت های فراوانی است که متاسفانه در کلانشهر کرج به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت ها و عدم حمایت مالی از این پروژه عظیم، مردم بیشتر با روی منفی سکه مترو مواجه شده اند و در اکثر محافل صحبت از تاخیر در بهره برداری از آن به گوش می رسد. آجرلو با تاکید بر اینکه هزینه های راه اندازی هر یک از بخش های مترو میلیاردها تومانی و نیازمند ساز و کار خاص خود است، افزود: همچنین با راه اندازی چند ایستگاه از خط دو قطار شهری، می توان از عواید و منابع مالی حاصل از فروش بلیط، تبلیغات محیطی و... جهت تکمیل و راه اندازی دیگر ایستگاه ها بهره جست که در تمامی جهات، اولویت یک استان البرز حرکت مترو به روی ریل افتتاح است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود