12 تیر 1393
شماره خبر: 125212

دولت به توسعه مترو به عنوان توسعه حمل و نقل پاک نگاه کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دولت به توسعه مترو به عنوان توسعه حمل و نقل پاک نگاه کند


عضو شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از پروژه خط 2 قطار شهری کرج و حومه خواستار حمایت مادی دولت از توسعه مترو به عنوان حمل و نقل پاک و سازگار با محیط زیست شد.
امیرحسام عباسی با حضور در کارگاه های عمرانی پروژه خط 2 قطار شهری کرج و حومه، از ایستگاه های در حال احداث بوستان جهان، میدان شهید آجرلو، سه راه رجایی شهر، دهقان ویلا و میانجاده وسرمسازی بازدید به عمل آورد. اصغر همتی مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان قطار شهری کرج و حومه عضو شورای شهر را در این بازدید همراهی کردند و توضیحات فنی و کارشناسی لازم در خصوص روند اجرایی کار، نیازها و کمبودهای موجود و افق پیش روی پروژه ارایه شد.
نقدینگی مورد نیاز از محل منابع داخلی و خارجی تامین شود
عضو پارلمان شهری کرج در این بازدید با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات موجود پیش روی تزریق نقدینگی به پروژه های عمرانی، انتشار اوراق مشارکت و همچنین مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بهترین گزینه برای تکمیل پروژه دانست و اظهار کرد: منکر دغدغه مدیریت شهری برای تسریع در بهره برداری از متروی کرج نیستم اما اینکه متناسب با این دغدغه های فکری، گام های عملی برای تکمیل پروژه صورت گرفته باشد، محل سوال است و باید پذیرفت؛ جدیت لازم برای پیگیری مشکلات این طرح ملی وجود نداشته است. امیرحسام عباسی ادامه داد: تلاش کارشناسان و کارگران در اعماق زمین قابل تحسین است و آنان در حال بنای پایه های ترقی و توسعه کلانشهر کرج هستند اما خودِ اینکه آستانه تحمل مردم برای بهره مندی از این خدمت چه میزان است، باید مد نظر مسئولان استانی و ملی قرار گیرد. وی با اشاره به روند فزاینده آلودگی هوا در کرج، ترافیک شهر را روی لبه پرتگاه بحران خواند و اذعان داشت: با گرانی حامل های انرژی، مردم از دسترسی به مترو به عنوان گزینه ای آسان، پاک سریع محروم اند و دولت و شهرداری، هر دو از اراده لازم برای تکمیل پروژه برخوردار نیستند. عباسی بیان کرد: از دولت تقاضا دارم با استفاده از اختیاراتی که در دست دارد، سازمان قطار شهری کرج را جهت تامین منابع مالی مورد نیاز یاری کند تا این پروژه عظیم بیش از این در برزخ کمبود اعتبارات گرفتار نماند. عضو پارلمان شهری کرج در پایان گفت: همانطور که مسئولان تاکید دارند متروی کرج با شعار و سخنرانی و بازدید روی ریل بهره برداری قرار نمی گیرد و زمان آن رسیده که دولت و حتی شهرداری کرج دست توی جیب بکنند و اعتبار مورد نیاز را برای به خط پایان رسیدن این پروژه ادامه دار تامین کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود