19 آبان 1393
شماره خبر: 131467

لزوم نوسازی به هنگام سازه های شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم نوسازی به هنگام سازه های شهری


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج بر لزوم نوسازی به هنگام سازه ها و بافتهای شهری تاکید کرد و گفت: فرسودگی اجزا و عناصر شهری عامل برهم زننده ساختارهای شهرسازی هستند که در صورت عدم نوسازی، تهدیدات بسیار زیادی متوجه ساختار های شهرسازی می شود.
احدالله احمدی پرگو اظهار داشت: شهرسازی امروز به واسطه انبوهی از مسائل شهری جدید همچنین شکل گیری نيازهاي مدرن مردم دستخوش تحولات بنيادين شده که در این راستا اگر الگوهای شهرسازی پاسخگوی نیازهای جدید نباشد، شهر با مشکلات ساختاری می شود. وی با معرفی شهر به عنوان موجودی زنده و پویا که در بستر تغییر و تحولات بسیاری قرار دارد، افزود: برای کنترل، ساماندهی و هدایت این تغییرات راهکارهای متفاوتی وجود دارد که بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا در ایجاد ساختارهای شهری نمونه شاخص و کارآمد آن است، با تحقق این مهم شهر و زندگی شهروندی انسان‌ها در زمان حال و آینده با مشکل مواجه نمی شود. این مسئول با اشاره به رشد فزاینده برنامه‌های توسعه شهری در عرصه های مختلف از جمله شهرسازی، نقش و جایگاه بکارگیری رویکردها و مفاهیم جدید در حوزه‌های مختلف شهری را یادآور شد و گفت: امروزه توسعه پایدار به عنوان رویکردی مهم در تمامی ابعاد اجتماع مد نظر است که برای حرکت در این مسیر و نیل به اهداف آن باید سیاست های کارآمدی اتخاذ شود. احمدی پرگو، شهرسازی نوین را به عنوان رویکردی جدید در شهرسازی که شامل طیفی کامل از برنامه ‌ریزی ها و طراحی های شهری بر مبنای معماری های اصولی است، معرفی و اضافه کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج با آگاهی از اهمیت این موضوع، بررسی و تحلیل این الگوها را در دستور کار دارد. معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج یادآور شد: آنچه علاوه بر توسعه ساختارهای شهری مد نظر این معاونت است، دستیابی به الگوهای توسعه‌ جدید می باشد، بی شک اصول مطرح شده در این رویکرد رابطه تنگاتنگی با معیارهای پایداری شهر دارد.
وی با تاکید بر اینکه شهرسازي نوین باید بتواند به عنوان وسيله ای موثري براي تحقق اهداف پايدار شهری باشد، گفت: شهرسازی نوین ساخت آینده ای بهتر را برای شهر و شهروندان رقم می زند و به دنبال بهبود کیفیت زندگی و استانداردهای زندگی توسط ساخت محیط های بهتر زندگی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود