21 خرداد 1393
شماره خبر: 123733

معاونان در مورد مسائل شهرسازی دقت نظر بیشتری داشته باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معاونان در مورد مسائل شهرسازی دقت نظر بیشتری داشته باشند


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج داشتن مدیریت بهینه را لازمه کار معاونان شهرسازی دانست و گفت: با مدیریت بهینه معاونان شهرسازی می توان به خروجی و عملکر کارآمد و مناسب معاونت شهرسازی شهرداری کرج مطمئن شد.
احدالله احمدی پرگو در جلسه شورای معاونان شهرسازی شهرداری های مرکز و مناطق با بیان این مطلب به تاثیر گذاری مبلمان و ساختارهای شهری بر شهروندان اشاره کرد و گفت: برای فراهم کردن زمینه مناسب زندگی شهروندی در محیط های شهر باید تدابیر و برنامه های خاصی را با هدف بهبود و ارتقاء کیفیت کارکردی، کالبدی و اجتماعی را مد نظر قرار داد که در این راستا مدیریت بهینه مسئولان شهرسازی به عنوان متولیان شهرسازی بسیار حائز اهمیت است. وی از شهرسازی به عنوان دانش و علم شهری یاد کرد و افزود: به تعبیر کارشناسان، شهرسازی در واقع مجموعه ای است از علوم معماری و برنامه ریزی های زندگی اجتماعی که در قالب هنر شهرسازی ارائه می شود که با توجه به این دیدگاه بهره مندی از الگوهای مدیریتی بسیار مهم است و معاونت شهرسازی شهرداری کرج نیز بر تحقق این مهم تاکید دارد. احمدی پرگو، طرح ریزی و برنامه ریزی برای توسعه شهر را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه، اعم مسئولیت انجام این مهم بر عهده معاونت شهرسازی است، گفت: معاونان شهرسازی در مناطق 12 گانه شهرداری کرج باید برای ارائه، هدایت و راهبری طرح های شهری و پرداختن به امور شهروندی در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به شهرسازی تلاشی مضاعف داشته باشند.وی با اشاره به رسالت و وظیفه مهم کارشناسان و معاونان شهرسازی در راستای ایجاد شهری استاندارد و ایده آل اذعان داشت: برنامه های شهرسازی را نمی توان به عنوان یک برنامه خاص و جدا از محیط های اطراف خود دانست، بنابراین، در شهرسازی یکی از مهم ترین مطالعات در جهت طراحی های شهری، هماهنگی شهر با محیط های طبیعی اطراف است.
معاونان درمورد مسائل شهرسازی دقت نظر بیشتری داشته باشند
عاون معماری و شهرسازی شهرداری با مخاطب قراردادن معاونان شهرسازی متذکر شد: معاونان شهرسازی مسائل این حوزه را با دقت نظر بیشتری رصد کنند. احمدی پرگو با تاکید بر اینکه معاونان شهرسازی باید به پرونده های این حوزه اشراف بیشتری داشته باشند، گفت: از اقداماتی که می تواند این هدف را محقق کند، آموزش نیروها می باشد که با توجه به خروجی مثبت به جد باید مورد توجه معاونان قرار گیرد. وی، تسریع در مراحل صدور پروانه های ساختمانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: معاونان شهرسازی باید با سرعت بیشتری نسبت به پاسخ دهی به امور شهروندان که صدور پروانه ساختمانی از جمله مهمترین این امور است اقدام کنند.
لزوم پیگیری اتوماسیون شهرسازی
معاون معماری و شهرسازی شهرداری بر ضرورت پیگیری اتوماسیون شهرسازی از سوی معاونان مناطق تاکید کرد و گفت: هدف از راه اندازی این سیستم ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن به شهروندان است. احمدی پرگو اظهارداشت: لازم است معاونان شهرسازی خلاقیت، ابتکار و نوآوری را در اولویت کاری خود قرار دهند و از طریق ورود به مسائل مختلف اقدامات مربوط به شهرسازی را به نحو موثری انجام دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود