24 آبان 1393
شماره خبر: 131714

آغاز احداث پارکینگ های مکانیزه در خیابان مهدیه کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آغاز احداث پارکینگ های مکانیزه در خیابان مهدیه کرج


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از آغاز احداث پارکینگ های مکانیزه در خیابان مهدیه کرج خبر داد و استفاده از این پارکینگ ها را در راستای شکل گیری سیستم مناسب حمل و نقل شهری مهم دانست.
احمد افضلی اظهار داشت: میانگین زمان فعالیت خودروها در طول شبانه روز حدود 10 ساعت است که وسایط نقلیه جهت توقف در ساعات باقیمانده نیازمند مکانی مناسب (پارکینگ عمومی) هستند تا بدون ایجاد اختلال در عبور و مرور دیگر خودروها در شریان های ارتباطی سطح شهر، متوقف شوند. وی، مسئولیت تامین و ایجاد این پارکینگها را به عهده شهرداریها دانست و افزود: این در حالیست که زمان متوسط گردش هر خودرو برای یافتن جای مناسب پارک بین 15 تا 30 دقیقه بوده و این امر آسیبها و اختلالات بسیاری را در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد می کند که یکی از دلایل اصلی چنین کمبودی، بخصوص در شهرهای بزرگ، نرخ بالای رشد جمعیت و مهاجرپذیری بالاست. افضلی گفت: ترافیک ناشی از زمان صرف شده برای یافتن پارکینگ، علاوه بر عوارضی که از نظر زمان، انرژی و هزینه به شهروندان تحمیل می کند، مشکلاتی چون آلودگی هوا و بروز بیماری های تنفسی و اختلال در وضعیت روانی افراد را نیز به همراه دارد که هریک از اینها به تنهایی می تواند مشکلات متعددی را برای شهر و شهروند به وجود آورد.
پارکینگ مکانیزه، چاره ای برای فصل بی پایان ترافیک
معاون سابق فنی و عمرانی استانداری البرز، ایجاد پارکینگ های مناسب که در قالب های متعددی از جمله طبقاتی، مکانیزه و آپارتمانی طبقه بندی می شوند را بخشی از راه چاره این مشکل برشمرد و اظهار داشت: امروزه پارکینگ های مکانیزه یکی از امکانات مورد استفاده در جهان است که با توجه به افزایش بسیار بالای تعداد خودروها و محدودیت های جغرافیایی و فیزیکی، از کارکردهای مناسبی برخوردار است. وی در این خصوص به نصب پارکینگ های مکانیزه پازلی در سطح معابر کرج اشاره کرد و یادآور شد: کار نصب این پارکینگها در خیابان مهدیه آغاز شده و در مرحله بتن ریزی فنداسیون قرار دارد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، حجم این بتن ریزی را 300 متر مکعب عنوان کرد که طی هفته گذشته انجام گرفته و افزود: این پارکینگ پازلی به همراه پارکینگ های مکانیزه برجی مجاور خود، پس از اتمام عملیات نصب، گنجایش 192 واحد فضای پارک خودرو را در منطقه ایجاد می کند.
افضلی افزود: عملیات نصب بخش دوم قطعات پارکینگ های مکانیزه برجی خیابان خراسانی، واقع در بلوار شهید شریفی (حدفاصل میدان توحید تا امام زاده حسن (ع) شامل دو پارکینگ برجی به ظرفیت 80 واحد فضای پارک در حال انجام است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود