طرح هوشمند سازی کارنامه های تاکسیرانی کرج کلید خورد
سپیدارآنلاین: گروه شهری
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج از اجرای طرح هوشمندسازی کارنامه های تاکسیداران کرجی خبر داد.
پرویز اسکندری هدف اصلی سازمانها و ارگان های فعال در کلانشهر کرج را ارائه خدمات بهینه و مناسب به شهروندان ذکر و عنوان کرد: به منظور محقق کردن این مهم ایجاد ساز و کارهای مناسب از سوی مسئولان ذیربط احساس می شد که سازمان تاکسیرانی نسبت به آن اقدام کرد. این مسئول با تاکید بر ضرورت برداشتن گام های مثبت به سمت تکامل سیستمهای مکانیزه و هوشمند در کلانشهر کرج افزود: انجام این مهم با توجه به گستردگی و آمار تردد از جمله برنامه های ضروری این کلانشهر به شمار می رود. وی، انضباط و تمرکز بر ارائه خدمات بهینه به شهروندان را کاری ارزشی خواند و با اشاره به اینکه تعمیم نظم و انضباط به امورات مختلف همچنین عرصه های مدیریتی امکان فراهم آوردن تسهیلات مناسب را برای شهروندان مهیا می کند، افزود: حاکم کردن نظم و انظباط در حوزه های مختلف مدیریتی و خدماتی نیازمند ایجاد وحدت رویه و تعامل دستگاه های مختلف با یکدیگر است که باید برای تحقق این مهم ساز و کارهای مناسب از سوی مسئولان ذی ربط تعریف شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج، هوشمندسازی کارنامه های تاکسیرانی را یکی از اقدامات سازمان در خصوص ایجاد نظم و فراهم کردن تسهیلات رفاهی برای رانندگان ذکر و عنوان کرد: پس از اجرای طرح مذکور به تمام رانندگان تاکسی کارت هوشمند ارائه می شود. اسکندری با بیان اینکه ارائه کارتهای هوشمند بانک اطلاعاتی جامع در سازمان را تشکیل می دهد، یادآور شد: سازمان تاکسیرانی با اجرای این طرح می تواند اشراف کاملی بر رانندگان تاکسی داشته باشد. این مسئول، ایجاد خدمات دورکاری جهت تسهیل در امور ستادی، امکان حضور غیاب رانندگان در محلهای کاری تعیین شده توسط سامانه کارت هوشمند و ایجاد گردش کار الکترونیکی کامل در مجموعه ستادی سازمان تاکسیرانی را از مزیت های اجرای طرح فوق بر شمرد. وی، نظارت بر کار رانندگان را از جمله ضروریات کار سازمان در خصوص ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اعلام کرد و گفت: کارت هوشمند رانندگان امکان توسعه نظارت بر مجموعه و حوزه های تحت پوشش را فراهم می کند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج در ادامه از نصب کیوسک های خدماتی در سطح شهر خبر داد و افزود: این باجه ها علاوه بر خدمت رسانی به رانندگان از جلمه مرخصی، تمدید کارنامه تاکسیرانی و ...، خدمات اطلاع رسانی و راهنمایی شهروندان را نیز ارائه می کند. اسکندری، ارائه خدمات غیر متمرکز راه دور از طریق دفاتر منتخب سازمان را از دیگر مزیتهای طرح کارت هوشمند دانست و گفت: با اجرای این طرح، سامانه ثبت به منظور رسیدگی به شکایات و گزارشات اینترنتی شهروندان ایجاد می شود.