5 آذر 1393
شماره خبر: 132513

اصل ساختار سازی در روابط عمومی تخصص گرایی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اصل ساختار سازی در روابط عمومی تخصص گرایی است


رئیس کمیسیون حقوقی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج، اصل مهم در ایجاد ساختار و چارچوب روابط عمومی ها را تخصص گرایی خواند و تاکید کرد: در حوزه روابط عمومی به ویژه در مجموعه شهرداری که گستردگی ارتباطات مردمی در آن بسیار زیاد است، باید به سمت تخصص گرایی پیش برویم.
در یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر مسائلی مربوط حوزه روابط عمومی به منظور ارائه راهکارهایی برای ارتقاء کارآیی ها این مجموعه مطرح شد.
سعید مصطفی نیز در این جلسه با بیان اینکه هر سال رقم قابل توجهی ازبودجه صرف مجموعه روابط عمومی می شود، خواستار توجه مسئولان ذیربط در شهرداری کرج به مولفه ها و شاخص هایی که موفقیت و پیشرفت مجموعه روابط عمومی در گروه توجه و عمل به آن است، شد. وی، اظهار داشت: بی شک همه گفته ها و تعاریف در خصوص جایگاه و منزلت روابط عمومی ها منطقی و صحیح است، همه اتفاق نظر داریم که مجموعه روابط عمومی آینه تمام نمای همه سازمان ها و نهادهای خدمات رسان اعم از دولتی و غیردولتی است، اما با توجه به تعاریفی که در رابطه با روابط عمومی وجود دارد، آنچه مهم تلقی می شود، خروجی و کارکرد این حوزه است که ارتباط مستقیمی با تخصص گرایی دارد. مصطفایی تاکید کرد: به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب و قابل قبول از عملکرد روابط عمومی شهرداری باید دید افرادی که در این حوزه به فعالیهت مشغول هستند دارای چه تخصص هایی می باشند؛ توجه به این مهم و جاری کردن رویکرد تخصص گرایی در چارچوب حوزه روابط عمومی ضمن آنکه پویایی این مجموعه را به دنبال دارد، زمینه ساز ارتقا عملکردی در این حوزه می شود، علاوه بر این منابع مالی و بودجه پیش بینی شده به شکلی مناسب تعیین و صرف امور مهم و کارآمد می شود.
لزوم رعایت مرز بین حرفه‌‌ای گرایی و تخصص‌‌گرایی در روابط عمومی
بنابراین گزارش، آنچه رئیس کمیسیون حقوقی به آن اعتقاد دارد، رعایت مرز بین حرفه‌‌ای گرایی و تخصص‌‌گرایی در روابط عمومی به عنوان گزینه ای مهم که موجب تقویت و افزایش راندمان کاری این مجموعه می شود، است. بی شک علم روابط‌‌عمومی مانند سایرعلوم تخصصی باید دارای چارچوب و اصول محکمی باشد که تخصص از جمله مهمترین آنها است. روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج نیز با اشراف و آگاهی بر این موضوع و به منظور اعمال نظر و عقیده اعضای شورای شهر اقدام به برنامه ریزی های مدیریتی در عرصه های مختلف این حوزه کرده که می توان گفت، توجه به ساختار علمی روابط عمومی و تلاش برای ایجاد محتوا از مهمترین این اقدامات است. مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری، مبنای تدوین طرح و برنامه ها در روابط عمومی را کاملاً علمی و تخصصی می دانند و قائل به آنند که در حقیقت وظیفه روابط‌‌عمومی اطلاع‌‌رسانی، مدیریت افکار عمومی، برجسته سازی، اعتمادسازی، فرهنگ سازی و اطلاع یابی به دور از مسامحه است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود