9 آذر 1393
شماره خبر: 132752

احقاق حقوق شهری معیار رسیدگی به پرونده های کمیسیون بودجه شورای شهر کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احقاق حقوق شهری معیار رسیدگی به پرونده های کمیسیون بودجه شورای شهر کرج است


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وجود برخی پرونده های اراضی شهری متعلق به شهرداری که به دلیل بروز برخی مسائل احراز مالکیت آن دچار مشکل شده است، بیان کرد:...
تعیین تکلیف این پرونده ها که در واقع احقاق حقوق شهری را به دنبال دارد، معیار اصلی رسیدگی به پرونده های مطرح شده در کمیسیون بودجه است.در سی و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج که به ریاست رضا شریفی در محل شورا برگزار شد، اعضای کمیسیون با حضور علی احمدی، مدیر مالی شهرداری کرج به موضوع تفریغ بودجه سال 92 همچنین گزارش مستقل حسابرسی شهرداری پرداختند. شریفی در این جلسه با پرداختن به موضوع زمین مربوط به راه آهن که 80 درصد آن طبق قانون متعلق به شهرداری کرج است، بیان کرد: این زمین برغم اینکه مالک آن شهرداری است با قولنامه ساختگی به تصرف غیر درآمده است. وی با بیان اینکه این زمین غیر متروکه که در اطراف بازار روز صدف واقع در حسین آباد قرار دارد، دارای ارزش میلیاردی است، افزود: در حالی که این زمین می تواند به نفع شهر و انتفاع شهری بهره برداری شود، در حال حاضر اراضی به عنوان محلی برای پارکینگ خودروها و فروش سنگ استفاده می شود. شریفی با اذعان بر کوتاهی شهرداری در خصوص اخذ سند مالکیت این اراضی، اظهار داشت: برغم این کوتاهی نیاز است شورای شهر با هدف احقاق حقوق شهر و شهروندی، پرداختن به این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا شهرداری به حق و حقوق خود برسد.
وی، بیان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر کرج برای احراز مالکیت زمین می توانند به نظر شورای حل اختلاف که معتقد است، اراضی مورد نظر متعلق به شهرداری است، استناد کند.
لزوم جلوگیری از تصرف املاک شهرداری توسط غیر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: باید از تصرف غیرقانونی املاک شهرداری جلوگیری کرد زیرا این مهم از مواردی است که با حقوق مسلم شهر و شهروندان مرتبط است و با توجه به اینکه شورای شهر نهادی مردمی است و برای حقوق شهروندان تلاش می کند، باید به طور ویژه به این مهم بپردازد. شریفی در ادامه با اشاره به موضع شورای سوم در خصوص فعالیت پلیس ساختمان، عنوان کرد: در دوره سوم شورای اسلامی شهر بحث منحل شدن فعالیت پلیس ساختمان دو با تصویب دو مصوب شد. وی هدف از این مصوبه را پیشگیری از درآمدهای نامشروع احتمالی از سوی برخی افراد سودجو ذکر کرد و گفت: به دنبال این مصوبه و اجرایی نشدن آن موضوع راه اندازی پلیس شهربان با هدف ساماندهی فعالیت پلیس ساختمان مطرح و در پی آن برای راه اندازی کلانتری و پاسگاه شهرداری در خدمات شهری نیز بودجه تعیین شد. شریفی افزود: در قالب اجرای این طرح مقرر شد، پلیس ساختمان همراه با مامور نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و پیگیری احکام مربوطه اقدام کند که برغم پیشروی در اجرای طرح، دادستان فعالیت این پاسگاه را غیرقانونی اعلام کرد. وی در پایان با عنوان اینکه موضوع پلیس ساختمان و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مربوط به کمیسیون عمران است، خواستار شد: کمیسیون با برگزاری جلسه ای رسیدگی به موضوع پلیس ساختمان و ساخت و سازهای غیر مجاز را در دستور کار قرار دهد.
گفتنی است، در سی و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج مقرر شد، شهرداری در خصوص دریافت حقوق و سند مالکیت مجموعه تا پایان سال 93 اقدام کند.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود