11 آذر 1393
شماره خبر: 132872

بررسی راهکارهای تامین هزینه های قطارشهری کرج در جلسه کمیسون تلفیق شورا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بررسی راهکارهای تامین هزینه های قطارشهری کرج در جلسه کمیسون تلفیق شورا


در بیست و سومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج، لوایح شهرداری کرج مبنی بر معرفی زمین هایی که با بارگذاری تجاری در آن می توان بخشی از هزینه های راه اندازی قطار شهری را تامین کرد، با حضور اعضای کمیسیون و مدیرعامل قطار شهری بررسی شد.
موضوع کمیسیون تلفیق در بیست و سومین جلسه بررسی لایحه احداث مجتمع های تجاری در اراضی اختصاصی معرفی شده از سوی شهرداری در محل جاده ملارد، زمین بازار روز ماهان و زمین شهرداری سابق با هدف کسب درآمد برای راه اندازی خط 2 قطار شهری بوده است. پبش از این نیز شورای شهر در راستای تحقق درآمد برای راه اندازی قطار شهری با لایحه شهرداری مبنی بر احداث مجتمع های تجاری در سه قعطه از زمین های تخصصی این مجموعه، موافقت کرد. موضوع بارگذاری تجاری در اراضی شهرداری با توجه به نیاز پروژه قطار شهری به 510 میلیارد تومان اعتبار در شورا مطرح شد و اعضا این پارلمان شهری در جلسه پیشین شورا با بارگذاری تجاری سه قطعه زمین واقع در اراضی 11 هزار و 700 متر مربعی محل فرهنگسرای کوثر، 24 هزار مترمربع زمین در شیخ آباد (میدان استاندارد) و زمین 9 هزار و 600 متری واقع در ابتدای جاده چالوس موافقت کردند. بنابراین گزارش، بیست و سومین جلسه تلفیق شورای شهر کرج نیز روز دوشنبه با هدف بررسی لایحه شهرداری کرج مبنی بر معرفی سه قطعه زمین واقع در مکانهای جاده ملارد، اراضی بازار روز ماهان و زمین ساختمان شهرداری با حضور اعضای کمیسیون تلفیق و همتی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج، برپا شد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در خصوص برگزاری این جلسه عنوان کرد: کمیسیون تلفیق با حضور اعضای شورا تشکیل و با حضور 11 نفر از اعضا رسمیت می یابد. رضا شریفی، موضوع بیست و سومین جلسه کمیسیون تلفیق را رسیدگی به لایحه شهرداری مبنی بر تعیین تکلیف سه قطعه زمین برای بارگذاری تجاری در راستای تامین هزینه های قطار شهری ذکر کرد و گفت: بارگذاری تجاری زمینهای معرفی و مطالعه شده ابتدا باید به تایید شورای شهر برسد و پس از طرح در کمیسیون ماده 5 به عنوان منبعی برای منابع درآمدی قطار شهری در نظر گرفته شود.
وی با معرفی سه راهکار به منظور بهره برداری تجاری از این اراضی از سوی شهرداری گفت: از جمله این راهکارها فروش زمین با قیمت مناسب، به مزایده گذاشتن اراضی به پیمانکاران قطار شهری و یا واگذاری آنها به صورت تهاتر به شرکتهایی که این سازمان به آنها بدهکار است، از دیگر پیشنهادات سرمایه گذاری بر روی این اراضی از طریق بخش خصوصی است. این عضو شورای اسلامی شهر کرج، زمین بازار روز ماهان را به عنوان یکی از موقعیت های معرفی شده برای بارگذاری تجاری ذکر و عنوان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق به مطالعه و کارشناسی مجدد در خصوص موقعیت این زمین رای مثبت دادند. شریفی افزود: زمین واقع در جاده ملارد نیز به تایید اعضای کمیسیون نرسید و زمین ساختمان سابق شهرداری نیز از دستور جلسه خارج شد. گفتی است: از دیگر محورهای موضوع کمیسیون تلفیق بررسی بخشی از عملکرد بودجه 93 شهرداری کرج بود که مقرر شد ادامه این بحث با حضور معاونین مناطق شهرداری در هفته های آتی انجام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود