12 آذر 1393
شماره خبر: 132956

رودخانه «دلمبر» کرج تبدیل به بوستان شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رودخانه «دلمبر» کرج تبدیل به بوستان شود


سرپرست شهرداری منطقه ۶ کرج گفت: رودخانه دلمبر که به دلیل تخلیه زباله در آن چهره بسیار زشتی پیدا کرده، با برنامه ریزی مناسب به زودی به بوستانی نظیر بوستان نهج‌البلاغه تهران تبدیل می‌شود.
عزیز صدرنژاد با اشاره به اینکه مدیریت گذشته شهرداری منطقه 6 علی‌رغم زحمات فراوان کارایی لازم را نداشت، اظهار داشت: این امر سبب شد زیرساخت‌های منطقه ضعیف شکل بگیرد و به حد مطلوب نرسد. وی افزود: پس از ورود با بررسی‌ها مشخص شد بسیاری از فعالیت‌های اساسی در واحدهای مختلف انجام نمی‌شود و در این راستا برای هر روز یک دستورالعمل در نظر گرفته شد که جمعا به 150 مورد می‌رسد. سرپرست شهرداری منطقه 6 کرج خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه درآمد و سایر حوزه‌ها مشکلات فراوانی وجود داشت، با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این حوزه 5 مورد تصرف اراضی شهرداری تاکنون شناسایی و یکی از این موارد تخلیه شد. صدرنژاد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه رودخانه دلمبر بیان کرد: این رودخانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب و تخلیه زباله چهره بسیار زشتی پیدا کرده و بسیاری از نخاله‌های شهر به آن وارد می‌شد.
وی تصریح کرد: امید است با برنامه‌ریزی مناسب و با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله امور بهره‌برداری آب این رودخانه به بوستانی زیبا مانند بوستان نهج البلاغه تهران و رودخانه کن مبدل شود. وی با اشاره به اینکه هنوز حریمی تحویل شهرداری منطقه داده نشده و خط حریم مشخص نیست، گفت: هنوز مشخص نیست کدام مراکز جمعیتی ساخته شده دارای طرح هادی است که در این راستا از فرمانداری کرج درخواست شده تا با تشکیل جلسه تعیین تکلیف حریم انجام شود. سرپرست شهرداری منطقه 6 کرج اظهار داشت: توافق با مالکین اراضی کشاورزی در جواد آباد انجام شد و همچنین حدود 20 هکتار زمین و یک قنات در حال واگذاری به شهرداری است. وی از بازگشایی ادامه بلوار ماهان از میانجاده به سمت بلوار خوارزمی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح حدود 2 کیلومتر از مسیر باز می‌شود. صدرنژاد بیان کرد: ادامه بازگشایی خیابان 45 متری گلشهر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به مبارزه جدی با سخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه گفت: درگذشته زمانی که پروانه ساخت صادر می‌شد هیچگونه تصویری از آن به حوزه خدمات شهر جهت کنترل ارسال نمی‌شد و متولی برای جمع‌بندی این پروانه‌های صادر شده و کنترل آنان وجود نداشت. وی تصریح کرد: گزارشات مهندس ناظر نیز به صورت ناقص ارسال می‌شد و تنها شکل ارجاع رعایت ‌می‌شد و به محتوا و دیگر موارد دقت نمی‌شد. سرپرست شهرداری منطقه 6 کرج بیان کرد: در این راستا اقدام به پخش تراکت‌هایی در سطح شهر و منطقه نمودیم تا شهروندان را از چگونگی خرید و فروش املاکی که دارای رای تخریب هستند مطلع سازیم که این امر کمک شایانی به کاهش تخلفات در این زمینه داشته است. وی افزود: حدود 80 درصد از ساخت‌وسازهای غیر مجاز این منطقه جلوگیری شده و به طور جدی با ساخت طبقات اضافی بر ساختمان‌ها جلوگیری می‌شود که امید است اتحادیه املاک استان در این راستا همکاری مناسب داشته باشد. صدرنژاد از احداث ساختمان عمران و پل میانجاده به عنوان پروژه‌های مهم این منطقه یاد کرد و گفت: پرونده‌های مالی و اتوماسیون نیز به طور جدی در حال پیگیری است و آینده بسیار روشنی برای این منطقه دیده می‌شود. وی از احداث بزرگترین فروشگاه استان در منطقه حصارک و پروژه 24 هکتاری ارتش که سال‌ها بلاتکلیف بود خبر داد که با توافقات لازم برای صدور پروانه، این پروژه در حال اجرا است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود