23 آذر 1393
شماره خبر: 133589

پاسخگویی به جانبازان محور عمل مدیران باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پاسخگویی به جانبازان محور عمل مدیران باشد


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، تکریم جانبازان و ایثارگران را به مثابه پرداختن به اصل انسان دوستی و فداکاری ارزیابی کرد و از مسئولان مدیریت شهری خواست ضمن اهتمام ویژه به تکریم جایگاه این افراد، بخصوص به بحث حمل و نقل و تردد شهری آنها توجه نشان دهند.
سعید فیروزگاه با بیان اینکه وظیفه مسئولان در قبال همه مردم بخصوص ایثارگران و جانبازان، ایجاد محیطی امن و آرامبخش در کنار پاسخگویی موثر است، اظهار داشت: این افراد در روزگاری که نیازمند آرامش در کشور بودیم، درون و بیرون از سنگرهای خود مردانه ایستادند و از خطر نترسیدند، انصاف حکم می کند امروز در قبال چنین انسانهایی به وظیفه فطری و انسانی خویش که همان پرداختن به امور آنان و تکریم جایگاه شان است، عمل کنیم. وی عنوان کرد: جنگ عوارض متعددی را برای این شهروندان به وجود آورده و بسیاری از آنها امروزه از نعمت سلامت جسم و تردد سهل در شهر محرومند، آنان در کنار نزدیک به پنج هزار معلول جسمی و حرکتی دیگر شهر با مشکلات بسیاری در حوزه حمل و نقل یا جابجایی در فضاهای شهری مواجهند که اگر به آنها به نحوی شایسته رسیدگی و مشکلات شان در اسرع وقت حل نشود، اصل حقوق مساوی شهروندان زیر سوال خواهد رفت. این مسئول با بیان اینکه موظف به ایجاد محیطی که پاسخگوی نیاز همه این افراد باشد، هستیم، ادامه داد: حوزه های حمل و نقل و فنی و عمرانی بیشترین نقش را در ایجاد چنین محیطی برای جانبازان، ایثارگران و معلولان دارند.
اقدامات حمل و نقل شهری و ریلی با توجه ویژه به وضعیت معلولان صورت گیرد
به گفته فیروزگاه، این در حالیست که همه افراد مذکور به دلیل شرایط ویژه خود، در وهله اول خواستار تامین نیازهای روحی، بخصوص احترام به شأن و جایگاه شان هستند که این امر باید از سوی مدیریت شهری به طور خاص جلو گر شود. در پی آن نیز تامین شرایط محیطی آنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: هم اکنون بسیاری از امکانات حمل و نقل شهری از تسهیلات ویژه معلولان محروم است که این نیازمند بازنگری می باشد همچنین ضروری است این امر در راه اندازی خطوط مترو و ساخت ایستگاه ها با دقت و ظرافت بیشتری دیده شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود