3 دی 1393
شماره خبر: 134129

مترو، کلان ترین پروژه عمرانی تاریخ کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مترو، کلان ترین پروژه عمرانی تاریخ کرج


شهردار کرج از ایجاد شبکه مترو به عنوان کلان ترین پروژه عمرانی تاریخ این کلانشهر یاد کرد و از تزریق یکهزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت سابیر (پیمانکار طرح) تا پایان سال 94 خبر داد.
علی ترکاشوندبا اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس قانون، ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی در کلانشهرها بایستی با مشارکت دولت و شهرداریها (هر طرف 50 درصد از کل هزینه ها) صورت پذیرد که در شرایط کنونی، مدیریت شهری و استانداری در حال رایزنی برای تامین منابع مالی لازم و قرار دادن پروژه قطار شهری روی ریل بهره برداری هستند و شهرداری کرج با درک صحیح از شرایط اقتصادی کشور، اصراری بر حرکت پایاپای با دولت در تامین هزینه های این پروژه عظیم ندارد. وی از تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار به پروژه مذکور با فروش بخشی از اراضی سرمایه ای مدیریت شهری در بلوار جمهوری کرج خبر داد و گفت: بنابر وعده پیمانکار پروژه، با تزریق اعتبارات مورد نیاز و رفع موانع پیش رو، شهروندان تا پایان سال آتی شاهد حرکت واگن های مترو در برخی ایستگاه های خط 2 خواهند بود و به مرور سهم ناوگان مترو از حمل و نقل عمومی افزایش می یابد.
به گفته این مدیر ارشد اجرایی، مدیریت شهری بنا دارد 5 هزار میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان سال 94 در اختیار شرکت سابیر قرار دهد تا روند ریل گذاری، آماده سازی و خرید تجهیزات بویژه واگن ها جهت تسریع در راه اندازی ایستگاه ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.
خسارت های فقدان شبکه ریلی در کرج یک عدد نجومی است
ترکاشوند با بیان اینکه خسارت های مستقیم و غیر مستقیم فقدان شبکه ریلی در کرج یک عدد نجومی است و دیگر زمانی برای تاخیر در بهره برداری از این پروژه حساس باقی نمانده است، اذعان داشت: واقعیت این است که اگر بخواهیم حمایت مالی از پروژه مترو را منوط به تزریق اعتبارات مساوی از سوی دولت کنیم، حتی تا یک دهه آینده نیز خبری از افتتاح ایستگاه ها نخواهد بود و این به معنای تحمیل بیشتر مشکلات اقتصادی و زیست محیطی می باشد.
شهردار کرج در پایان همچنین به احداث 51 تقاطع غیر همسطح در مناطق مختلف این کلانشهر با اعتباری افزون بر 4 هزار میلیارد تومان در راستای روان سازی ترافیک و تسهیل در آمد و شد وسایط نقلیه خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود