20 دی 1393
شماره خبر: 135228

ارزیابی عملکرد مدیران شهری در رعایت «حقوق شهروندی» مراجعین

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارزیابی عملکرد مدیران شهری در رعایت «حقوق شهروندی» مراجعین


رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار ارزیابی عملکرد مدیران شهری در رعایت «حقوق شهروندی» مراجعین شد.
محمود دادگو با بیان اینکه اطلاع شهروندان از مبانی «حقوق شهروندی» یکسان نیست و این موضوع زمینه را برای پایمال شدن حقی که قانون آن را برای همگان در نظر گرفته است، ایجاد می کند، گفت: برخی کارمندان حتی برای به جا آوردن کمترین «حقوق شهروندی» مراجعین بر سر آنها منت می گذارند و با کم کاری در خدمت به مردم، موجب خدشه دار شدن افکار عمومی نسبت به ادارات بویژه شهرداریها می شوند. وی ادامه داد: فلسفه وجودی تشکیل ادارات و شهرداریها و تقبل هزینه های سنگین برای تجهیز اداری و بکارگیری نیروی انسانی و همچنین تقویت چارت سازمانی چیزی جز خدمت به مردم نیست و کارمندان و مدیران باید «تکریم ارباب رجوع» و احترام به «حقوق شهروندی» مراجعین را در اولویت وظایف خویش قرار دهند. این نماینده مردم با تاکید بر اینکه نظام هزینه کرد در شهرداریها بر مبنای هزینه و درآمد است و عمده منابع مالی مدیریت شهری از جیب شهروندان تامین می شود، اذعان داشت: در صورتی که مردم در بدو ورود به شهرداری و نهادهای تابعه برخورد مناسبی را از سوی کارکنان و مدیران مربوطه مشاهده نکنند و به آسانی خدمت مورد نظر را دریافت نکنند، آنگاه نسبت به پرداخت به موقوع عوارض شهری و ایفای سایر تکالیف شهروندی احساس مسئولیت نخواهند کرد و این بی تفاوتی آینده شهر را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
تکریم ارباب رجوع با ایجاد «شهرداری الکترونیک»
رئیس پارلمان شهری کرج در ادامه بیان داشت: گرایش به سمت «شهرداری الکترونیک» و ایجاد بسترهای لازم برای انتقال برخی خدمات شهرداریها (بیش از یکصد خدمت و وظیفه اداری) به فضای مجازی می تواند در کاهش تخلفات اداری و تکریم هر چه بهتر ارباب رجوع نقش بسزایی داشته باشد و روابط عمومی شهروندان با مدیریت شهری را به صورت اساسی بازتعریف نماید. دادگو خطاب به مدیران شهری اظهار کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم و حامی حقوق آنها در صورت دریافت هرگونه گزارش مردمی درباره بدرفتاری و برخورد نامناسب با ارباب رجوع بخش های مختلف مدیریت شهری، اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهد و هیچ بهانه ای برای زیر پا گذاشتن «حقوق شهروندی» مراجعین پذیرفتنی نیست. وی در پایان با ابراز رضایت از توجه دولت تدبیر و امید نسبت به رعایت «حقوق شهروندی» هم میهنان و تشکیل جلسات و نشست های مشترکی در همین خصوص، خواستار مشارکت فعال مدیریت شهری کرج در راستای رفتار توام با عزت و کرامت با مراجعین ادارات و محور قرار دادن قوانین و مقررات در کلیه بخش ها شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود