23 دی 1393
شماره خبر: 135571

مدیریت شهری کرج برای نهادینه سازی سلامت در جامعه شهری آمادگی کامل دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت شهری کرج برای نهادینه سازی سلامت در جامعه شهری آمادگی کامل دارد


شهردار کرج گفت: مدیریت شهری کرج برای نهادینه سازی سلامت در جامعه شهری آمادگی کامل دارد و در این مسیر همه امکانات مجموعه را به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیج می کند.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب در جلسه شورای برنامه ریزی، ضمن تشکر و قدردانی از اسدیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همکاران ایشان، عنوان کرد: شهرداری کرج جهت سلامت سازی جامعه از هیچ اقدامی دریغ نمی کند، زیرا در این مجموعه اعتقاد بر این است که نجات یک فرد از آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد، نجات یک جامعه را در پی دارد. وی با اشاره به بحث مطرح شده در شورای هماهنگی مواد مخدر مبنی بر تهیه بسته های مورد نیاز با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و فراگیر شدن موضوع اعتیاد، عنوان کرد: مدیریت شهری کرج در همه مباحث شهری و شهروندی برای پیشرفت و ارتقاء شهر و تامین رفاه شهروندان گسترده تر از وظایف و رسالتهای قانونی عمل کرده است و در خصوص مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از معضلات اجتماعی نیز آماده هرگونه همکاری می باشد. وی با اشاره به بازدید سرزده استاندار، مسئولان نیروی انتظامی و ... از ندامتگاه قزلحصار، با ارزیابی مثبت از این بازدید اظهارداشت: بخش قابل توجهی از افراد به دلیل داشتن جرایم غیرعمد در این ندامتگاه حضور داشتند؛ باید اذعان داشت، امکان پیش آمد جرایم غیر عمد برای هر انسانی وجود دارد؛ بر این اساس نیاز است با نگاهی عمیق و ویژه به این موضوع نگریست. ترکاشوند، اهمیت داشتن جامعه سالم و پرورش انسان های آگاه و عاری از اشتباه را مهم ارزیابی کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری کرج با تاکید بر تحقق این مهم اقدامات گسترده ای را در این زمینه به انجام رسانده است که از جمله آن توسعه فضاهای ورزشی و توجه به رویکرده های اجتماعی است. وی با مطرح کردن این موضوع که نباید از واقعیت های اجتناب ناپذیر جامعه فرار کرد، گفت: جای عبور از این واقعیت ها و ندیدن معضلات باید برای حل آنها تدبیر کرد و این فکر و سیاست گذاری صرفا محدود به دستگاه و نهاد و محیط خاص نمی شود.
عدم آگاهی علت مهم گسترش اعتیاد است
شهردار کرج در ادامه، عدم آگاهی را علت مهم گسترش اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی ذکر و عنوان کرد: تجزیه و تحلیل ها در این عرصه حاکی از آن است که علت 80 درصد از آسیبهای اجتماعی، عدم آگاهی است؛ بر این اساس باید مسئولان و متولیان ذیربط اقدامات گسترده ای را با محور آموزشهای پیشگیرانه برای اقشار مختلف به ویژه افراد آسیب دیده مد نظر داشته باشند. ترکاشوند، مباحث ورزشی را به عنوان راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به اعتباد و سلامت سازی افراد معرفی و عنوان کرد: ورود به عرصه توسعه ورزش همگانی و تشویق افراد برای انجام این مهم از برنامه هایی است که می تواند رقم ابتلا به اعتیاد در جامعه را کاهش دهد؛ شهرداری نیز در این راستا اقدامات گسترده ای را انجام داده است.
رویکرد ورزش همگانی در پارکهای شهر
شهردار کرج، جاری شدن رویکرد ورزش همگانی در پارکهای شهر را یادآور شد و با اشاره به احداث پارک 16 هکتاری خانواده، عنوان کرد: احداث این پارک با هزینه بالا در دستور کار شهرداری قرار گرفت که هدف از انجام آن نیز ارتقاء گرایش شهروندان به ورزش و سلامت سازی جامعه شهری بوده است. ترکاشوند، اذعان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند از ظرفیتهای شهر و شهرداری از جمله پارکها و ابنیه های تحت اختیار این دستگاه اجرایی برای ارائه مباحث آموزشی و فعالیت های مورد نظر بهرمند شود. وی با یادآوری تخصیص هزینه یک و نیم میلیارد تومانی شهرداری برای هوشمند سازی مدارس و توسعه عرصه ورزش، عنوان کرد: این اقدام حاکی از توجه شهرداری به مباحث اجتماعی و شهروندی است. ترکاشوند عنوان کرد: مدیریت شهری به منظور توسعه فضای سبز شهری، اقدام به اخذ مجوز بهره گیری از یکهزار هکتار زمین در اراضی شمال غربی کرج از سازمان ملی زمین و وزارتخانه راه و شهرسازی کرده است که در این راستا نیز مسئولان ذیربط با پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می توانند از پتانسیل های این مهم در اجرایی کردن بحث های پیشگیری وآموزش استفاده کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود