5 بهمن 1393
شماره خبر: 136296

1800میلیارد تومان،متروی درون شهری کرج را به حرکت درمی آورد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

1800میلیارد تومان،متروی درون شهری کرج را به حرکت درمی آورد


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج،اتحاداستانداری و مدیریت شهری برای تکمیل و راه اندازی خط 2 قطار شهری کرج را بسیار ویژه خواندو گفت: برای تکمیل این خط یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بخشی از آن از طریق فروش اراضی شهرداری تامین خواهد شد.
داوود وحیدی با اعلام اینکه این مبلغ برای تکمیل بیش از 14 کیلومتر مسیر قطار درون شهری کرج پیش بینی شده است، اولویت احداث در این خط را نزدیک به شش کیلومتر عنوان کرد که از ایستگاه 45 متری گلشهر آغاز شده و تا ایستگاه جنب شورای شهر ادامه می یابد. وحیدی اظهار داشت: راه اندازی این مسیر با توجه به حجم ترددها، بخشی از ترافیک شهری را کاهش داده و به جابجایی شهروندان سرعت قابل توجهی خواهد بخشید. وی اعتبار مورد نیاز برای احداث قطار شهری در این مسیر را حدود 700 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: راه اندازی خط نیز که با دو ایستگاه فعالیت خواهد کرد، نیازمند اختصاص مبلغی نزدیک به 510 میلیون تومان است. این عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: همت شورا و شهرداری بر احداث و راه اندازی اولویت تعیین شده در این خط، تا پیش از پایان سال 94 استوار شده است. همچنین به منظور تامین اعتبارات مالی طرح نیز تدابیری اندیشیده شده که از این جمله فروش برخی اراضی شهرداری است. سخنگوی شورای شهر کرج، با تاکید مجدد بر اتحاد و تلاش ویژه استانداری و مدیریت شهری در تکمیل و راه اندازی قطار شهری کرج در کوتاه ترین زمان ممکن، تصریح کرد: برای تامین منابع مالی احداث طرح، مقرر شده است برخی اراضی شهردری که به تصویب شورای شهر رسیده با قیمت کارشناسی به فروش رفته و مبلغ حاصل از این فروش در اختیار شهرداری، به منظور تکمیل پروژه قطار شهری، قرار گیرد.
تزریق 223 میلیاردی به قطار شهری
وی خاطرنشان کرد: این اراضی پس از بررسی در کمیسیون ماده 5 به فروش خواهد رسید که هم اکنون یکی از اراضی با مبلغ کارشناسی شده 223 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است. به گفته وحیدی، باقی زمین های در نظر گرفته شده نیز در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی نهایی است که به محض تایید در اختیار سازمان قطار شهری برای تکمیل طرح و ادامه اقدامات عمرانی قرار خواهد گرفت. گفتنی است کمیسیون ماده 5 به ریاست استاندار و با حضور تعدادی از دستگاه های شهری از جمله شهرداری تشکیل می شود که موضوعاتی چون تغییر کاربری اراضی در آن مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود