7 بهمن 1393
شماره خبر: 136415

اهمیت تنظیف و پر شدن چاله های شهر کمتر از گشایش یک معبر بزرگ نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اهمیت تنظیف و پر شدن چاله های شهر کمتر از گشایش یک معبر بزرگ نیست


شهردار کرج با حضور در جمع معاونان خدمات شهری مناطق، تصریح کرد: گشایش یک معبر از دید مردم به اندازه پر کردن چاله های شهر و نظافت معابر شهری دارای اهمیت است؛ از این رو نباید مشکلات کوچک را در مقابل کارهای بزرگ، نادیده گرفت یا به آنها کم توجهی و بی توجهی نشان دهیم.
علی ترکاشوندبا حضور در سالن جلسات طبقه دهم شهرداری کرج میان معاون و دست اندرکاران معاونت خدمات شهری ستاد مرکز و نیز معاونین، جانشینان و ناظران خدمات شهری مناطق حضور یافت و به بیان برخی دغدغه ها و انتظارات خود از مجموعه معاونت خدمات شهری پرداخت. ترکاشوند، معاونت خدمات شهری و دست اندرکاران این حوزه در مناطق را به عنوان دیده بانان شهر توصیف و بیان کرد: دیدارهای متناوب به منظور احصاء نیازها و مشکلات این عرصه و ایجاد راه حل برای برون رفت از مشکلات باید در دستور کار معاونت قرار گیرد. وی به معاون خدمات شهری توصیه کرد: این جلسات باید در قالب محدودتر و با حضور معاون خدمات شهری به صورت 15 روز یک بار برگزار شود. شهردار کرج با یادآوری اینکه در گذشته در زمینه های تنظیف شهر و جمع آوری و حمل زباله با مشکلات متعددی روبرو بوده ایم، شکل گیری دفترچه پیمان بر مبنای مطالعه و بررسی دفترچه های مشابه در کلانشهرها را نقطه ثقلی در حوزه خدمات شهری شهرداری کرج برشمرد. ترکاشوند ادامه داد: در مقطعی این اقدامات توسط پرسنلی که دارای رابطه مستقیم با شهرداری بودند انجام می گرفت که این امر علاوه بر تبعاتی که برای شهرداری به همراه داشت، به کیفیت عملکرد نیز آسیب رسانده و کار با ضعف های بارزی انجام می شد. به گفته کلیددار کلانشهر کرج، این روال چندی بعد به پیمانکار سپرده شد تا فعالیت ها از طریق تامین نیرو انجام شود که این امر نیز مشکلاتی را برای شهرداری ایجاد کرده و سبب ضعف عملکرد در این حوزه شد؛ از این جمله عدم کنترل و نظارت کافی بر عملکرد نیروها بود. وی تصریح کرد: سوء استفاده هایی از پیمانکاران در این شکل اجرا رخ می داد که نمونه بارز آن اشتغال بیش از 200 نیروی خدمات شهری در سیستم اداری بود. این در حالی اتفاق می افتاد که به محض ایستادگی مقابل این نیروها برای بازگشت به حوزه ای که قرارداد افراد در آن منعقد شده بود، با مقاومت ها و جوسازی های بسیاری مواجه شده و مشکلات متعددی برای شهرداری ایجاد شد. ترکاشوند، تلاش معاونت خدمات شهری برای تهیه و تدوین دفترچه پیمان که یکی از کامل ترین و کم نقص ترین دفترچه های تدوین شده است را مورد ستایش قرار داد.
مطلوبیت نسبی عملکرد با عمل به دفترچه پیمان
وی در عین حال تاکید کرد: هنوز رضایت 100 درصدی از عمل به این دفترچه حاصل نشده چنان که همچنان بین 10 تا 20 درصد از مخازن زباله کاملا خالی نیست؛ اما وضعیت فعلی نسبت به گذشته بسیار مطلوب است. شهردار اصلاح این امر را نیازمند تدبیر و همت والای معاونت خدمات شهری و مسئولان و ماموران متبوع این معاونت در مناطق خواند. مدیر عالی شهرداری کرج، از ماموران بازرسی مناطق خواست با تقویت نظارت خود بر عملکرد معاونین و نیروهای خدمات شهری در مناطق به وظایف خود با دقت بیشتری عمل کنند. وی به حضور تعدادی از نیروهای انتظامی که در برخی فعالیت های خدمات شهری به همراهی با شهرداری می پردازند اشاره کرد و بیان داشت: می توان از حضور این نیروهای امنیتی به عنوان ابزاری قدرتمند برای ایجاد وحدت رویه در عملکرد خدمات شهری بویژه در زمینه مقابله با تخلفات ساخت و ساز، سد معبر و دپوی خاک و نخاله ساختمانی در معابر، بهره برد. ترکاشوند در ادامه سخنان خود خواستار حضور به موقع و مستمر افراد در محل کار خود شد و تاکید کرد: عملکرد تک تک مناطق در حوزه خدمات شهری با دقت رصد شده و در جریان تمامی اقدامات صورت گرفته یا احیانا کم کاری ها قرار داریم.
حساسیت نقش معاونین خدمات شهری
این مسئول، بر حساسیت ویژه فعالیت های معاونین خدمات شهری تاکید و بیان کرد: این افراد باید پاسخگوی بسیاری از مشکلات مرتبط با حوزه نظافت شهری و موارد مرتبط با حوزه عملکردی باشند که از این منظر حساسیت کار این قشر بسیار بالا بوده و با دقت مورد توجه قرار می گیرد. وی به بیان برخی ایرادات در تعدادی از مناطق پرداخت و ضمن تذکر جدی به متولیان امر در مناطق، تاکید کرد: وجود سد معبر در یک نقطه از شهر به مدت چندین روز به هیچ وجه قابل توجیه نیست و این نکات از دید ستاد مرکز و شهروندان دور نمی ماند. ترکاشوند یادآور شد: اهمیت تنظیف شهر و ایجاد چهره مطلوب عمومی در معابر از نگاه مردم کمتر از گشایش یک معبر بزرگ نیست و ما نباید از این نکته غافل بمانیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود