25 مرداد 1393
شماره خبر: 127432

«دفترچه پیمان»چکیده مطالعات از 5 کلانشهر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

«دفترچه پیمان»چکیده مطالعات از 5 کلانشهر است


معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: «دفترچه پیمان» حاصل تحقیق و پژوهش از پنج کلانشهر کشور و چکیده نتایج آن در قالب این دفترچه است که انعقاد قرارداد با پیمانکار بر اساس آن انجام می گیرد.
حسن مدیرروستا واگذاری جمع آوری زباله به بخش خصوصی و مشارکت گرفتن از سرمایه گذاران در این حوزه را به نفع شهر و شهروندان ارزیابی و تصریح کرد: مشکلات بسیاری در این خصوص دامنگیر شهرداری بود که با واگذاری بحث نظافت شهری و جمع آوری زباله، بسیاری از دغدغه های مدیریت شهری در این زمینه، رفع می شود. مدیر روستا با اشاره به برخی مشکلات این بخش در گذشته اضافه کرد: بسیاری از کارگرانی که در بخش نظافت شهری فعال بودند به طور کامل به اجرای وظایف محوله نمی پرداختند، به طوری که در ساعات اداری برای پیدا کردن کارگران و استفاده از خدمات شان دچار استیصال می شدیم. وی بر تاکیدات شهردار مبنی بر ضرورت حفظ محیط زیست با جمع آوری کامل و به موقع زباله ها از سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: در موارد متعددی خودروهای جمع آوری زباله در سطح خیابان حرکت کرده و دو کارگر زباله را از جوانب خودرو داخل آن پرتاب می کردند که گاه این زباله ها در خودرو قرار نگرفته و از سمت دیگر باز به خیابان باز می گشت. این در حالی بود که کارگران اقدام به جمع آوری کامل زباله نکرده و آثار ناخوشایند آن همچنان در شهر باقی بود. معاون خدمات شهری شهرداری کرج اضافه کرد: در این شرایط آیین نامه و قانون خاص و مدونی برای برخورد با این نوع کوتاهی ها و نیز برای مقابله با اخلال گران موضوع نظافت شهری وجود نداشت که سبب شدت گرفتن و افزایش نابسامانی ها در این حوزه شده بود. مدیرروستا تصریح کرد: همچنین به کارگیری خودروهای فرسوده در امر جمع آوری و جابجایی زباله و نیز اختصاص یک خودرو به چند منطقه از عوارض و مشکلاتی بود که نظم و دقت در نظافت شهری را به شدت با چالش مواجه کرده بود.
جمع آوری زباله نظم می گیرد
به گفته وی، بخش خصوصی با وجود مشکلاتی از این دست به حوزه نظافت و رفت و روب شهری وارد شد و هم اکنون در هشت منطقه از 12 منطقه این کلانشهر مشغول به فعالیت شده که بر اساس آن نحوه به کارگیری نیرو و استفاده از خودروهای مناسب تعیین شده است. معاون خدمات شهری با یادآوری انتخاب پیمانکار در این مناطق از طریق مناقصه بوده است، تاکید کرد: تمامی مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار در این بخش بر اساس دفترچه پیمان به عنوان ملاک عمل انجام گرفت و بهبود نسبی وضعیت نظافت شهر نشان از تدوین و تهیه شایسته این دفترچه است که چکیده و عصاره ای از دفترچه های پیمان پنج کلانشهر کشور می باشد. تاکنون 8 منطقه از حیث انتخاب پیمانکار تعیین تکلیف شده و به گفته مدیرروستا مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار بزودی در چهار منطقه باقیمانده انجام می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود