7 بهمن 1393
شماره خبر: 136459

کوه نورالشهداء در منطقه 8 شهرداری کرج بصورت هفتگی پاکسازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کوه نورالشهداء در منطقه 8 شهرداری کرج بصورت هفتگی پاکسازی می شود


مدیر منطقه 8 شهرداری کرج گفت: در راستای پاکسازی طبیعت و محیط زیست، اجرای طرح پاکسازی کوه نوالشهدا به صورت هفتگی در دستور کار خدمات شهری این منطقه قرار گرفت.
سعادت عنوان کرد: برخی شهروندان با ریختن پسماندها و زباله ها باعث آلوده شدن مسیر کوهنوردی می شوند که این امر موجب ایجاد نارضایتی میان دوستداران طبیعت و کسانی که دغدغه محیط زیست را دارند، می شود. مدیر منطقه 8 شهرداری کرج اظهار داشت: به همین منظور اکیپی از خدمات شهری منطقه هفته ای یکبار به صورت اساسی اقدام به جمع آوری زباله و پسماندهای خشک از مسیر کوهنوردی می کنند. سعادت با اشاره به اینکه بر اساس اصل پنجاه قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی محسوب می شود، گفت: پاکسازی طبیعت و حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه شهرداری یا ارگان خاصی نیست و این مهم بر عهده تک تک شهروندان می باشد. وی افزود: طبق کارشناسایی های صورت گرفته، اگر زباله ای در سطح شهربه زمین انداخته شود شهرداری برای جمع آوری آن باید هفتاد برابر هزینه نماید تا مسئولیت پاکسازی شهر از زباله ها را اجرایی کند.
این مسئول گفت: پاکسازی زباله ها در مناطق کوهستانی به هزینه های بیشتری احتیاج دارد و در صورت عدم جمع آوری آن، شاید سال های سال این زباله ها در طبیعت باقی بمانند. مدیر منطقه 8 شهرداری کرج در پایان بیان کرد: آنچه که می تواند مشکل تخریب محیط زیست را حل کند نهادینه کردن اخلاق زیست محیطی در بین شهروندان است به طوری که هر شخص خود را ملزم به حفظ محیط زیست بداند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود