30 مهر 1391
شماره خبر: 13650

نگاه مسئولان اجرایی به مسائل شهری متناسب با ایده آل های زندگی شهروندی باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 نگاه مسئولان اجرایی به مسائل شهری متناسب با ایده آل های زندگی شهروندی باشد

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: نگاه مسئولان اجرایی شهر به مسائل شهری متناسب با ایده آل های زندگی شهروندی باشد.
مهرداد ترابیان با بیان این مطلب افزود: نگاه به مسائل و موضوعات زندگی شهروندی در عرصه مدیریت شهری باید ژرف و عمیق باشد زیرا تنها در اینصورت است که می توان نسبت به رفع بحران های موجود در ساختار شهر اعم از مسائل جزئی و کلی اقدامات موثری را داشت. وی با تاکید بر مفهوم سازی ساختارهای شهری در عرصه های مختلف زندگی شهروندی اظهارداشت: برای تامین نیازهای واقعی زندگی شهروندی نیاز به مفهوم سازی و قالب سازی مسائل و موضوعات مختلف داریم که این مهم با اتخاذ سیاست های ویژه از جمله فرهنگسازی زندگی شهروندی محقق می شود. این مسئول با اشاره به خروج اتخاذ سیاست ها و اجرای آن از حالت سنتی بیان کرد: مدیریت شهری می تواند با لحاظ کردن تدابیر و راهکارهای نوین گام های موثری را در راه پیشرفت، عمران و آبادانی شهر بردارد. ترابیان با تاکید بر بکارگیری اندیشه های نوین در عرصه مدیریت شهری اظهارداشت: این مهم می تواند نقش بسزایی در پویایی و کارآمدی سیستم مدیریتی داشته باشد.
ضرورت توسعه منطقی شهر
معاون اداری مالی شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه های موثر برای رشد و توسعه منطقی شهر عنوان کرد: بی شک رسیدن به این مهم نیازمند اقدامات کارشناسی مبتنی بر نیازسنجی است که تحقق آن نیز به نوعی در گرو اتخاذ سیاست های عمیق مدیريت شهری است. ترابیان با بیان اینکه توسعه شهر باید با تکیه بر روش های اصولی و متکی بر خروجی های کارآمد باشد، عنوان کرد: در واقع برای رسیدن به زمینه های توسعه پایدار و منطقی در شهر باید به روش هایی متکی شویم که توسعه درونی در شهر را رقم می زند. وی با اذعان بر پیچیده بودن راهکارهای توسعه منطقی شهر، اظهارداشت: توسعه شهر ابعاد گسترده و پیچیده ای دارد که جز با اقدامات کارشناسی و پژوهشی نمی توان به آن دست یافت. این مسئول در ادامه بر بهره گیری از ظرفیت ها و استعداد های موجود در شهر تاکید کرد و گفت: از جمله عرصه هایی که می تواند تحت تاثیر برنامه ریزی های مناسب موجب توسعه منطقی شهر شود، اقدام بر بافت هاي قديمي، فرسوده و نا ارآمد شهري، احيا، بهسازي و نوسازی این بافت ها می باشد. ترابیان تاکید کرد: براي تحقق توسعه دروني شهر، لازم است ابتدا شاخص هايي طراحي شوند که با اندازه گيري آن شاخص ها بتوان ميزان توسعه دروني هر شهر را مشخص كرد. معاون اداری مالی شهرداری کرج بر لحاظ کردن سرانه های مختلف شهری تاکید کرد و افزود: این مهم از راهکارهایی است که راندمان توسعه پایدار شهری را رقم می زند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود