8 تیر 1391
شماره خبر: 8373

برگزاری دومین نشست مدیران و سردبیران نشریات کلانشهرها/لزوم راه اندازی خبرگزاری و رادیو مدیریت شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برگزاری دومین نشست مدیران و سردبیران نشریات کلانشهرها/لزوم راه اندازی خبرگزاری و رادیو مدیریت شهری

سپیدار آنلاین: دومين نشست مديران و سردبيران روزنامه ها و نشريات كلان شهرهاي كشور در تهران در حال برگزاری است.
احمد خیری با حضور در دومين نشست مديران و سردبيران روزنامه ها و نشريات كلانشهرهاي كشور با بیان این مطلب، بهره گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی را به عنوان ساده ترین و اثرگذارترین روش ها در انعکاس عملکردهای درون سازمای به ویژه در مجموعه های خدمات رسان مدیریت شهری معرفی کرد. وی تاکید کرد: باید برای بهتر دیده شدن عملکرد و فعالیت های مجموعه های سازمانی از ساده ترین و در عین حال اثر گذارترین روش ها بهره برد. این مسئول با اشاره به گستردگی و تنوع اقدامات مدیریت شهری، ارتباط این مجموعه خدمات رسان با عموم مردم را یادآور شد و افزود: با توجه به وجود این مهم، مدیریت شهری نیاز مبرم به اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیت مجموعه خود دارد. خیری، ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی درون سازمانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تحقق این مهم بهترین روش های انعکاس و ارزیابی عملکردی سازمان را فراهم می کند. مشاور رسانه ای شهرداری کرج با تاکید بر دقت‌ در تعیین اهداف‌ پایگاه های اطلاع رسانی اظهارداشت: موفقیت و دستیابی به اهداف پیش بینی شده‌ اين‌ واحد رابطه مستقیم با موفقیت های سازمان دارد و هر اندازه سازمان، نهاد و اداره در انجام مسئولیت ها موفق باشد، پایگاه های اطلاع رسانی نیز موفق خواهند بود. خیری بیان کرد: در صورت عملکرد نامطلوب حوزه اطلاع رسانی درون سازمانی، موفقيت‌ هاي‌ بيروني سازمان نیز‌ زير سئوال‌ مي‌ رود و همین امر اهمیت و جایگاه عملکرد حوزه اطلاع رسانی درون سازمانی را آشکار می کند. وی با تاکید بر اطلاع‌ رساني‌ در مورد عملكرد سازمان‌، عنوان کرد: انجام این مهم در واقع حکم معرفی نامه و یا شناسنامه آن سازمان است. خیری ادامه داد: اطلاع رسانی و انعکاس اخبار سازمانی در بخش هاي مختلفی انجام می شود که این گستردگی ضمن آنکه زمینه های آگاهی شهروندان با نحوه و روش سازمان را میسر می کند، پاسخی به مسائل و پرسش های كاركنان‌، مجموعه قلمداد می شود. وی فعالیت پایگاه های خبری درون سازمانی را لازمه تقويت‌، انسجام‌ و ارتباطات‌ درون‌ سازماني‌ ذکر و عنوان کرد: جاری شدن این مهم موجب ارتقاي‌ آگاهي‌هاي‌ كاركنان‌ از اخبار پیرامون خود می شود ضمن آنکه فعالیت این مجموعه حکم دسترسی آسان شهروندان را به مجموعه فعالیت ها، قوانین و آیین نامه های سازمانی را مهیا می کند. خیری، داشتن پشتوانه‌ فكري‌ قوي‌ را از ارکان مهم در ایجاد پایگاه های خبری دانست و عنوان کرد: از کارکردها و خروجی های این مهم بازتاب شفاف اطلاعات درون سازمانی به مخاطبان است که این مهم در مجموعه مدیریت شهری به واسطه نیاز شهروندان با مسائل و موضوعات این مجموعه اهمیت ویژه ای دارد.
لزوم راه اندازی خبرگزاری و رادیو مدیریت شهری
مشاور رسانه ای شهردار کرج بر لزوم راه اندازی خبرگزاری و رادیو مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: در گام نخست می توان رادیو اینترتی مدیریت شهری را راه اندازی کرد و از روش های نوین ارتباطات برای افزایش آگاهی و اطلاعات شهروندان همچنین اطلاع رسانی صحیح بهره برد. وی با بیان اینکه، شرایط روز کلانشهرها متاثر از رشد و جابجای جمعیت با تغییر اساسی روبرو شده است، عنوان کرد: بر این اساس اطلاع رسانی رسانی به ویژه در حوزه های تخصصی نیاز به تعریف مدل های ارتباطی جدید ونوین دارد که راه اندازی خبرگزاری مدیریت شهری می تواند نمونه اي از این مدل ها باشد. خیری همچنین از پیگیری شهرداری کرج به منظور اخذ مجوز روزنامه خبر داد و افزود: با توجه به استقبال بالای شهروندان از اخبار مجموعه مدیریت شهری و ضرورت تامین خواسته به حق شهروندان مبنی بر کسب آگاهی صحیح ا ز اطلاعات شهری، راه اندازی روزنامه " مدیریت شهری " برای کلانشهر ها و مراکز استان ها به شدت احساس می شود. وی به ضرورت انتشار ماهنامه تخصصی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: موارد مطرح شده باید به طور جدی در دستور کار و برنامه ریزی های روابط عمومی ها قرار گیرد. این مسئول همچنین از مطرح شدن پیشنهادی مبنی بر اختصاص موج رادیویی به مدیریت شهری از سوی سازمان صدا و سیما، عنوان کرد: پیش زمینه محقق شدن این طرح راه اندازی رادیو اینترنتی مدیریت شهری است.
ضرورت سنجش‌ افكار عمومي‌
مشاور رسانه ای شهردار کرج، سنجش‌ افكار عمومي‌ را از مهمترين‌ وظايف‌ کارکردهای پایگاه های خبری درون سازمانی دانست و بیان کرد: دسترسی به این مهم می تواند با طرح پرسش های مختلف که حقوق شهروندی نمونه مهم آن است برای عموم مطرح شود. خیری به تاثیر سنجش افکار عمومی در اساس‌ تصميم‌گيري‌هاي‌ درون‌ سازماني‌ اشاره کرد و گفت: رسیدن به اهداف در مجموعه های خدمات رسان به ویژه مدیریت شهری بر نتايج‌ افكار عمومي‌ استوار است‌. وی با اشاره به راه اندازی پایگاه خبری مدیریت شهری کرج همزمان با نهم اردیبهشت ماه سال 90 عنوان کرد: با راه اندازی این پایگاه خبری، اطلاع رسانی و خبررسانی با محوریت فعالیت های شورای اسلامی شهر و شهرداری با کمترین هزینه میسر شد. خیری با بیان اینکه، پایگاه خبری مدیریت شهری پایگاهی شهروند مدار است، عنوان کرد: این پایگاه خبری ضمن برآوردن نیازهای درون سازمان به انعکاس اخبار و رویدادها با پیش بینی فضای صدای مردمی در قالب افکار سنجی، اقدام به انعکاس نظرات، پیشنهادات و بیان مشکلات از سوی شهروندان کرده است. وی عنوان کرد: بی شک این مهم نقش بسزایی در رفع مشکلات کلان، شهری ایفا می کند. این مسئول در خصوص اهداف و سیاست های پایگاه خبری مدیریت شهری کرج عنوان کرد: تولید و ارسال اخبار صحیح با توجه به اهداف و آرمان های نظام مقدس انقلاب اسلامی و در راستای اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ایجاد پایگاه محلی برای انعکاس اخبار، رویدادها، گزارش های منطقه ای به صورت متنی و تصویری از برنامه های پیش بینی شده برای این پایگاه است. خیری، انعکاس صحیح و به موقع اخبار مجموعه مدیریت شهری با رعایت امانتداری و حفظ شئون حرفه ای ،معرفی هرچه بیشتر ظرفیت ها ، پتانسیل ها و دستاوردهای استان مستعد و تازه تأسیس البرز درعرصه های مختلف و زمینه سازی مناسب برای گسترش همکاری های منطقه ای و کشوری در حوزه اطلاع رسانی از دیگر اهداف تعیین شده این پایگاه عنوان کرد. مشاور رسانه ای شهردار کرج اظهارداشت: از دیگر اهداف ایجاد پایگاه افزایش آگاهی های عمومی در خصوص مسائل شهری و ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد پل ارتباطی دو سویه بین مسئولان و شهروندان در هر منطقه از کره زمین که باشند و ارتقای سطح کیفی و کمی اخبار مدیریت شهری و اطلاع رسانی در زمینه های مختلف جهت تنویر افکار عمومی است. خیری عنوان کرد: معرفی پتانسیل و سیاستگذاری شهرداری کرج در راستای جلب مشارکت های مادی و معنوی از برجسه ترین شاخص های پایگاه است. دومين نشست مديران و سردبيران روزنامه ها و نشريات كلانشهرهاي كشور در حال حاضر با حضور مديران مسئول و سردبيران نشريات كلانشهرها در تهران برگزار مي شود. در اين نشست يك روزه، ضمن همفكري و هم انديشي در ارتباط با مسايل رسانه اي در خصوص نحوه استفاده از ظرفيت هاي رسانه اي كلانشهرها، به منظور اطلاع رساني مطلوب تر، ارتقاي فرهنگ شهرنشيني و تقويت همكاري هاي شهروندان با مديريت شهري نيز تبادل نظر مي شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود