29 بهمن 1393
شماره خبر: 137914

"سندروم خبر" تهدیدی برای روابط عمومی ها

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

"سندروم خبر" تهدیدی برای روابط عمومی ها


بیست و دومین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور که هم اکنون نیز با برگزاری کارگروه های اختصاصی در حال برگزاری است حاشیه هایی را در پی داشت که در ذیل از نظر می گذرد.
بیست و دومین نشست کمیته ارتباطات و بین الملل کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری کرج با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد؛ سپس همگان با پخش سرود ملی کشورمان به حکم ادای احترام به کشور و نظام جمهوری اسلامی به پا خاستند. نشست با سخنرانی عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد در ادامه نیز محمود دادگو، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص روابط عمومی و جایگاه آن سخن گفت و بر ضرورت جاری کردن موضوع " تقوی" در این ساختار تاکید کرد.
شعارهای گذشته از روابط عمومی را فراموش کنیم
در این نشست، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ابتدای دعوت به سخنرانی با بیان اینکه، حرفهای من ممکن است تلخ باشد و مناسب آن است که بنده در پایان حرف های مدعوین سخنرانی کنم تا تلخی گفته هایم با اذان کمی شیرین شود و دیگران هم این تلخی را فراموش کنند، فرصت سخنرانی خود را به مدیران روابط عمومی شهرداری های کلانشهر های کشور داد تا در گام نخست مدیران مشکلات خود را مطرح کنند. بر این اساس یک یک مدیران پس از معرفی خود به طرح مشکل و بیان خواسته ها خود در خصوص محورهای سه گانه نشست شامل، "بررسی ساختار و وظایف روابط عمومی و ارتقاء آن به ارتباطات"، "بررسی راهکارهای تقویت ارتباط با صدا و سیما" و "بررسی پروژه شبکه ارتباط شهروندی"، خود پرداختند.
چشم ها را باید شست
گیل آبادی سخنرانی خود را با شعر شاعر اهل کاشان، سهراب سپهری آغاز کرد و این در خصوص شعارهایی که در باب تعریف از روابط عمومی می گویند، گفت: چه کسی گفته است، روابط عمومی گوش و حلق و بینی.... سازمان است، باید این شعارهای دهه شصتی اروپار را دور انداخت! البته گیل آبادی هنگام بیان کردن این موضوع بر این موضوع که منظور از شعار دهه شصتی ها، شعارهای دهه شصتی های اروپا است تاکید کرد. گیل آبادی در گفته های خود ضمن تشویق مدیران روابط عمومی به تغییر در نگاه به این مجموعه با تاکید بر اینکه لازم است این تغییر را از خودمان آغاز کنیم، اساس سخنان و نگاه برخی مدیران روابط عمومی که در نشست سخن گفتند را غلط عنوان کرد.
برخی مدیران شهری تنها به فکر پوزیشن خود در عکسهای خبری هستند
شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران در بخشی دیگر از گفته های خود با بیان اینکه، مشاهده کردید که برخی روسای ارشد تنها به فکر این هستند که چه خبری از آنها منتشر شده است، گفت: تنها دغدغه این مدیران این است که در عکسهای خبری چگونه پوزیشنی دارند و اخبارشان در کدام سایتها منتشر شده است! این مدیران آنقدر به این موضوع حساسیت دارند که ساعت 12 شب هم سراغ خبر و تصویر خود را از روابط عمومی می گیرند. گیل آبادی پرداختن به موضوعات کوچک و چیپ را مانعی برای انجام اقدامات بزرگ مدیران ارشد خواند و گفت: اگر روابط عمومی نگاه ارتباطی را در ساختار خود داشته باشد و تولید بینش و اندیشه کند مدیران در جایگاه خود قرار می گیرند و از حاشه ها دور می شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود