3 اسفند 1393
شماره خبر: 138104

كرج برای شب عید رنگین می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

كرج برای شب عید رنگین می شود


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه با کاشت گلهای رنگین، این کلانشهر برای شب عید چهره ای زیبا به خود می گیرد، گفت: به مناسبت هفته درختکاری پیاده روی بزرگ خانوادگی در باغستان برگزار می شود.
عباس زارع در گفتگوی رادیویی برنامه یکشنبه سبز اظهار داشت: در حال حاضر همکاران من در فضای سبز شهر تلاش دارند که گلکاری های لازم را انجام دهند تا شب عید شهری نسبتا زیبا از منظر گل و گیاهان داشته باشیم. وی با اشاره به کاشت درخت در حاشیه معابر شهر افزود: از چند سال گذشته این اقدام آغاز شده به نحوی که مقرر شده بود که طی سال جاری حدود 40 هزار اصله درخت در حاشیه معابر این کلانشهر کاشته شود و هم اکنون نیز روند در جریان است و سهم قابل توجهی از میزان مقرر، غرس شده است.
این مسئول عنوان کرد: طبق آخرین ارزیابی ها و آمار، 130 هزار اصله نهال که در سالهای گذشته در این کلانشهر کاشته شد، هم اکنون به درختان سایه انداز تبدیل شده اند که جای بسی خوشحالی دارد. زارع با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز این کلانشهر در اراضی شمال غرب کرج (باغستان) ادامه داد: با کاشت درخت در این محدوده، به همشهریان ساکن در غرب و شمال غرب کرج نوید می دهم که طی چند سال آینده باغستان دارای بالاترین سطوح سبز کرج شود، چون علاوه بر جنگل کاری هم اکنون اقدامات لازم برای اجرای پروژه روددره دلمبر نیز در حال اجراست. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از مذاکره با شهردار منطقه 5 در راستای افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه خبر داد و گفت: در این زمینه مقرر شد که اقدامات جهادی در سال آینده برای افزایش تعداد پارکهای 45 متری گلشهر انجام و اگر نیازمند تملک زمین است، امور قانونی آن انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تدارک اجرای برنامه های مختلف طی هفته درختکاری در کلانشهر کرج خبر داد و اظهار داشت: هفته درختکاری از 15 اسفند آغاز می شود که طی این هفته برنامه های جامع و متنوعی برای دانش آموزان، دانشجویان و گروه های مختلف در منطقه باغستان (محل اجرای پروژه جنگل کاری) اجرا خواهد شد. این مسئول از برگزاری جشن هفته درختکاری در روز 15 اسفندماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این روز پیاده روی بزرگ خانوادگی برای دوست داران طبیعت نیز در محدوده باغستان برگزار می شود که به طور قطع با استقبال بی نظیر همشهریان مواجه خواهد شد. زارع از اجرای طرح هر خانه یک درخت برای چهارمین سال متوالی در این کلانشهر خبر داد و افزود: اجرای این طرح طی سه سال گذشته مورد استقبال شهرهای مختلف کشور قرار گرفت که بر این اساس امسال نیز از هفته درختکاری برای چهارمین سال متوالی طرح هر خانه یک درخت در مناطق 12 گانه اجرا می شود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح آبیاری قطره در باغچه منازل شهروندان نیز خبر داد و گفت: زمان و تمامی جزئیات اجرای این طرح در سایت سازمان به آدرس park.karaj.ir وجود دارد که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت، اطلاعات لازم را مشاهده کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود