12 اسفند 1393
شماره خبر: 138649

بیش از سه هزار دانش آموز کرجی با تفکیک از مبداء زباله آشنا شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بیش از سه هزار دانش آموز کرجی با تفکیک از مبداء زباله آشنا شدند


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از آموزش تفکیک از مبداء زباله ها به سه هزار و 558 دانش آموز مدارس مقاطع ابتدایی این کلانشهر خبر داد.
رضا زین العابدینی با اعلام این خبر افزود: این آموزش با همکاری کانون رشد خلاق و در مدارس نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کلانشهر کرج انجام شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه 10 برنامه آموزشی در خصوص تفکیک زباله ها و مدیریت پسماندها اجرا شد، اظهار داشت: این دوره های آموزشی در هشت مدرسه برگزار شد که دو مدرسه به صورت دو شیفت بود. وی با بیان اینکه آموزش های مذکور در سطوح مختلف و متفاوت برگزار شد، گفت: برای دانش آموزان کلاس های اول و دوم، مفاهیم مدیریت پسماند با موسیقی و تئاتر عروسکی، و در دیگر کلاس ها به صورت بازی و مسابقه اجرا شد. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، ارتقاء سطح مسئولیت پذیری نسل آینده را از اصلی ترین مزیت های کلاسهای آموزشی برشمرد و با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی برای نسل های آتی از ضروریات است، عنوان کرد: همکاری در این زمینه نیازمند همکاری عموم مردم در هر سنی است. زین العابدینی، آشنایی با انواع زباله های خانگی، پسماندهای تر و خشک، تاثیر عدم توجه به ریختن زباله در سطح شهر و آسیب های ناشی از عدم تفکیک زباله ها که به طبیعت و انسان وارد می شود را از جمله موارد آموزشی به دانش آموزان اعلام کرد و افزود: جداسازی پسماند خشک از مبداء اصلی ترین راهکار حفظ محیظ زیست و حفظ سرمایه های ملی به شمار می آید که با آموزش مداوم به دانش آموزان و شهروندان اجرایی خواهد شد. این مسئول در ادامه دانش آموزان را به عنوان موثرترین قشر برای انتقال مفاهیم آموزشی به خانواده ها و جامعه دانست و بیان کرد: ارائه آموزش های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج باعث کاهش میزان تولید زباله، کاهش هزینه ها و در نهایت حفظ منابع طبیعی و صرفه جویی در زمان خواهد شد. شایان ذکر است دانش آموزان در پایان کلاس آموزشی، آرم سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج را به صورت کاردستی طراحی و اجرا کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود