13 اسفند 1393
شماره خبر: 138761

مسکوت ماندن تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه به صلاح نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسکوت ماندن تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه به صلاح نیست


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، مسکوت ماندن موضوع تعطیلات پنج شنبه ها را به نفع شهر ندانست و بیان داشت: نکته ای که کالبد شهر را از یک فضای سیمانی و خشک به محیطی آرام و اجتماعی مناسب برای زندگی مبدل می کند،...
شور و هیجان رایج در شهر و شهروندان است و این نباید با چیرگی خستگی و یکنواختی از جامعه رخت بندد. علی حاج کاظم این مطلب را اعلام کرد و بیان داشت: در برهه ای که طرح تعطیلی پنج شنبه ها از سوی مسئولان ارشد استانی در حال پیگیری بود، بسیاری از کارشناسان دیدگاه های خود را در این خصوص ارائه دادند که نظر عمده آنها بر تاثیر مثبت این تعطیلی بر روحیات شهروندان و بخصوص بر کاهش ترافیک شهر استوار بود. وی اظهار داشت: ترافیک اگرچه مبحثی بسیار مهم است و کاهش آن پیش از هر چیز به آسایش و سلامت مردم منجر می شود اما یکی از مواردی که تعطیلات پنج شنبه ها سبب ساز آن شد، اجتماع خانواده ها کنار یکدیگر و فرصتی بود که از این طریق برای صله رحم و استحکام پایه های خانواده فراهم شده بود. به گفته حاج کاظم، زمانی که تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت تحکیم خانواده و رسیدگی به این جامعه کوچک است و دشمن تمام تلاش خود را برای به لرزه در آوردن این فضای گرم و صمیمی میان خانواده های ایرانی متمرکز کرده، تعطیلات فوق توانسته بود با ایجاد فراغتی بیشتر، اعضای خانواده را گرد هم آورد.
کاهش آسیب های اجتماعی و استحکام خانواده
وی به تاثیرات اجتماعی حضور والدین در محیط خانواده نیز اشاره و تاکید کرد: با شرایط اقتصادی موجود که بسیاری از خانواده ها را مجاب به اشتغال زن و مرد کرده است، تعطیلات پنج شنبه ها فرصتی بود که این افراد فرصت بیشتری برای پرداختن به امور فرزندان داشته و از آسیب های اجتماعی و شخصیتی که فرزندان این گونه خانواده های کارمند و شاغل در معرض آن هستند، جلوگیری شود. حاج کاظم با تاکید بر اینکه صرف افزایش یا کاهش زمان کار، موجب ارائه خدمات رسانی مطلوب تر به شهر و شهروندان نمی شود، اذعان داشت: متاسفانه عده ای از مسئولان دچار این دیدگاه نادرست هستند که با افزایش ساعات کار راندمان کار نیز اضافه خواهد شد که این نگاهی نامطلوب و غلط است چنان که بزرگترین شرکت ها و موفق ترین برندهای جهانی، موفقیت و پیشرفت خود را مدیون فضای آرام و محیط مناسبی هستند که نه تنها برای کارمندان شان که برای خانواده های آنان نیز فراهم کرده اند. وی خاطرنشان کرد: روح مهیای کار و آمادگی برای خدمت به جامعه که در پی آرامش روان و بهره مندی از خانواده ای شاد و مستحکم ایجاد می شود، بیش از هر چیز در پیشبرد اهداف متعالی جامعه ایفای نقش می کند و نباید از این اثرگذاری غافل بود. عضو شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: کارمندانی که خسته از یک هفته کاری، بدون استراحت کافی و مناسب، مجدد به محیط کار باز می گردند قطعا بهره وری شایسته ای نخواهند داشت و تعطیلات پنج شنبه و جمعه می تواند در ارتقای این بهره وری تاثیری قابل توجه داشته باشد که امیدواریم با پیگیری مجدد مسئولان، قانون تعطیلی پنج شنبه ها مجدد در استان اعمال شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود