20 اسفند 1393
شماره خبر: 139213

ضرورت لحاظ کردن دغدغه های مقام معظم رهبری در صیانت از محیط زیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت لحاظ کردن دغدغه های مقام معظم رهبری در صیانت از محیط زیست


شهردار کرج با اشاره به اجرای طرح پاکسازی معابر شهری با محور طرح اجتماعی "آسمان آبی؛ زمین پاک" در کرج، داشتن آسمانی آبی، زمینی پاک و هوایی به دور از هر گونه آلودگی را حق طبیعی همه انسانها دانست و بر ضرورت لحاظ نمودن دغدغه های مقام معظم رهبری در صیانت از محیط زیست تاکید کرد.
علی ترکاشوند با بیان اینکه امروزه شهرها بهترین و مناسبترین تجلی کالبدی و عملکردی عصر معاصر قلمداد می شوند که زمینه را برای گسترش عرصه های عمومی و کاربری های شهری فراهم می آوردند، افزود: در این میان پارکها به عنوان بخشی از فضاهای عمومی شهری که نقش بسزایی در گسترش قلمرو عمومی جامعه دارند، مورد توجه مسئولان شهری به ویژه متولیان توسعه عرصه های سبز قرار گرفته اند. وی از فضای سبز به عنوان ریه های تنفسی شهر یاد کرد و افزود: گسترش این فضاها نقش بسزایی در سالم سازی محیط شهری ایفا می کند و نیز موجب تحقق اهداف کلان زیست محیطی می شود. بر این اساس لازم از ظرفیتهای موجود شهری به منظور توسعه سرانه سبز و صیانت از نحیط زیست شهری بهره گرفت. ترکاشوند، اجرای طرح ملی و کشوری کمپین آسمان آبی؛ زمین پاک در کرج را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به خروجی های مهم این اقدامت ارزنده، گفت: اجرای طرح کمپین آسمان آبی؛ زمین پاک با هدف آموزش شهروندی درباره رفتارهای ترافیکی و زیست محیطی به صورت مردمی و با مشارکت شهروندان کرجی در مناطق 12گانه کرج اجرایی می شود؛ باید اذعان داشت، اجرای این طرح گامی موثر در حفاظت محیط زیست در حوزه شهری است. وی در ادامه با اشاره به گستردگی وظایف مجموعه مدیریت شهری در خصوص صیانت از محیط زیست شهری با انجام اقدامات زیست محیطی که تفکیک زباله از مبداء، جمع آوری اصولی زباله های خانگی، و آموزش رفتار شهروندی با محورهای عنوان شده از جمله آن می باشد، گفت: از اقدامات مهمی که شهرداری کرج بر انجام آن تاکید دارد و اجرای آن را برای نگهداری از محیط زیست شهری لازم می داند، توسعه عرصه های سبز شهری می باشد.
دغدغه های مقام معظم رهبری در صیانت از محیط زیست لحاظ شود
شهردار کرج در بخشی دیگر از گفته های خود بر ضرورت توجه دستگاه های متولی محیط زیست به دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از محیط زیست، تاکید کرد و افزود: باید دغدغه های مقام معظم رهبری درباره چالش های زیست محیطی در دستور کار همه سازمان ها و ارگانهای فعال شهری به ویژه شهرداری به عنوان دستگاهی که پاکسازی محیط شهری را عهده دار است، قرار گیرد تا با مبنا قراردادن این دغدغه ها بتوان در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی اقدامات کلان و مفیدی را انجام داد. ترکاشوند درپی تأکید مقام معظم رهبری در خصوص نگهداری و صیانت از منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، بیان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در خصوص مسائل زیست محیطی بر آن تاکید دارندهمچون دیگر توصیه های ایشان از جمله جاری کردن رویکرد اقتصاد مقاومتی به جد مد نظر مجوعه مدیریت شهری کرج اعم از شورا و شهرداری قرار دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود