26 فروردین 1394
شماره خبر: 140327

بخشی از اعتبارات فرهنگی شهرداری کرج صرف فعالیت های درون سازمانی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بخشی از اعتبارات فرهنگی شهرداری کرج صرف فعالیت های درون سازمانی شود


رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فعالیت حدود هفت هزار نفر در مدیریت شهری، برهزینه کرد بخشی از بودجه فرهنگی دراین حوزه تاکید کرد.
سعید فیروزگاه در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اکنون در شهرداری کرج حدود هفت هزار نفر مشغول به کارهستند که باید شورای اسلامی شهر کرج، بخشی از بودجه را به امور فرهنگی این مجموعه اختصاص دهد .وی ادامه داد: تاکنون بودجه فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج به سمت خارج از دستگاه شهرداری هدایت شده است که ما نیازمند کار فرهنگی دراین مجموعه هستیم . فیروزگاه با تاکید بر کاهش موازی کاری ها در حوزه فرهنگی و افزایش فعالیت های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: روند بودجه تخصیص یافته به مباحث فرهنگی باید به سمت شهرداری محوری سوق داده شود و در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی پرسنل شهرداری صرف گردد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: ما در کارهای فرهنگی اثر ماندگار نداریم و عدم حضور پررنگ مردم در مناسبات به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب از سوی متولیان این حوزه است که باید این مهم با جدیت بیشتری اجرایی شود. وی بیان داشت: در مباحث فرهنگی باید از شعارگرایی پرهیز کرد و به صورت عملی وارد میدان کار و تلاش شد. زمانی که تعامل بین کارگروه فرهنگی استان البرز و سایر دستگاه ها برقرار نشود نمی توان به نتایج مطلوب درعرصه فرهنگی دست یافت
در کمیسیون فرهنگی باید به مقووله مشاوران توجه ویژه داشت
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر این نکته که باید با فرهنگ انس و الفت پیدا کرد، گفت: در مباحث فرهنگی باید توجه ویژه ای به فرهنگ سازی در درون مجموعه شهرداری شود و باید به مقوله مشاوران توجه ویژه ای داشت. وی با اشاره به اینکه اگر قرار است کار فرهنگی کنیم باید نگاه، گفتار و رفتار ما فرهنگی باشد، افزود: ارایه آموزش های فرهنگی به مدیران، کارکنان و کارگران خدماتی شهرداری به ویژه در بخش های پلیس ساختمان و خدماتی ضروری است. محمد علی بخشی خاطرنشان کرد: اکنون شورا و شهرداری کرج در واقع توزیع پول فرهنگی می کنند که این روش از مشکل فرهنگی شهر نمی کاهد بلکه این اقدام چه بسا در مسیر ضد فرهنگی ممکن است، صرف شود.
بهنام محمودی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرج دراین نشست بر استفاده از الگوهای موفق فرهنگی کشور در کرج تاکید کرد. وی مقوله فرهنگ سازی را در تمام بخش ها از جمله سلامت ضروری دانست و گفت: اگر شهروندان در بخش سلامت دچار مشکل شوند، هزینه های گزافی برای شهر به دنبال دارد. غفور قاسم پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: فعالیت فرهنگی در حوزه اجتماعی کمرنگ دیده شده است؛ استفاده مناسب از تشکل های مردم نهاد در حوزه ترافیک، پسماند و محیط زیست در کلانشهر کرج ضروری است. قاسم پور افزود: تا زمانی که تعامل بین کارگروه فرهنگی استان البرز و سایر دستگاه ها برقرار نشود نمی توان به نتایج مطلوب در عرصه فرهنگی دست یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود