29 فروردین 1394
شماره خبر: 140449

بحران ترافیک بدون تخصصی شدن امکانات و منابع انسانی قابل مدیریت نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بحران ترافیک بدون تخصصی شدن امکانات و منابع انسانی قابل مدیریت نیست


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار داشت: بحران ترافیک بدون تخصصی شدن امکانات و منابع انسانی قابل مدیریت نیست.
احمد افضلی در جلسه کارگروه پژوهشی حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج که به همت مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در محل پارلمان شهری برگزار شد، طی سخنانی گفت: با رفع چالش های حوزه حمل و نقل و ترافیک در مرکز استان، بسیاری از معضلات پیش روی این کلانشهر نیز به خودی خود رفع می شوند.
این معاون، ساختار تشکیلاتی بخش حمل و نقل شهرداری کرج را یادآور شد و افزود: نیاز است به موضوع نیروی انسانی در این ساختار نگاه ویژه ای داشت؛ آنچه در چارت سازمانی حمل و نقل ترافیک در مناطق تحت پوشش شهرداری کرج شاهدیم این است که افرادی با تخصص غیر مرتبط در این حوزه فعال هستند که به تبع آن نمی توانند در این رابطه تصمیم سازی کنند. به گفته وی، حوزه حمل و نقل باید به عنوان مغز متفکر و الگو برای دیگر حوزه ها به ویژه حوزه های اجرایی و عمرانی باشد. به گونه ای که پروژه های عمرانی در شهر با محور برنامه ها و سیاست های حوزه ترافیک اجرایی شود تا کمترین چالش در این خصوص را داشته باشیم. افضلی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه های خدمت رسان با حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج ارتباطی که باید و لازم است را ندارد، افزود: برای رفع این موضوع باید نگاه به مجموعه حمل و نقل و سایر حوزه ها را تغییر داد و این نگاه را به سمت کاربردی شدن ارتباطات پیش برد.
توجه به حمل و نقل عمومی از مهمترین راهکارهای کاهش ترافیک
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بر ضرورت توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای کاهش ترافیک شهری بیان کرد: برنامه ریزی در خصوص مسائل ترافیکی به ویژه در کلانشهرهای پر جمعیت علاوه بر ارتقاء کیفیت آمد و شد شهروندان بر اساس شهری انسان محور، زمینه را برای بهره وری بهینه از برنامه های پیش بینی شده فراهم می آورد؛ این برنامه ها در حوزه معابر، برنامه ها، اصلاح هندسی تقاطعات و رفع نقاط حادثه خیز، تهیه و نصب انواع تابلو ها و علائم انتظامی و راهنمایی و رانندگی و هدایت مسیر و سایر تجهیزات ایمنی اعم از افقی (خط کشی ها و گل مخ ها و ...) و عمودی (چراغ های راهنمایی، تابلو های سولار، بشکه های ایمنی و...)،آرام سازی ترافیک در قالب اجرای سرعتگیر های استاندارد و متناسب با مشخصات معابر مجهز به رنگ و سایر علائم هشدار دهنده برنامه ریزی و اجرایی می شود. افضلی با پرداختن به موضوع مدیریت تقاضای سفر با بیان اینکه تحقق این مهم در برنامه های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا نیاز است به موضوعاتی همچون مدیریت پارکینگ های حاشیه ای و غیر حاشیه ای، کوتاه شدن زمان حضور وسایل حمل و نقل عمومی در ایستگاه ها، توسعه خطوط حمل و نقلی به ویژه بی آر تی توجهی ویژه شود. وی با بیان اینکه رسیدن به نقطه مطلوب در اجرای طرح های حمل و نقل ترافیک از اولویت های مهم معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری است، بر لزوم تقویت و توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج که مورد تاکید مجموعه شهر به ویژه مدیری شهری قرار دارد، تاکید کرد و افزود: با تحقق این مهم زمینه های بهره گیری شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی همچنین کاهش معضل ترافیک مهیا می شود؛ بی شک تقویت خطوط ریلی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی می تواند پاسخگوی نیاز این کلانشهر در بحث آرام سازی ترافیک و ارتقاء بسترهای حمل و نقل عمومی باشد. افضلی ارتباط موثر شهرداری با پلیس راهور به منظور مهیا شدن زمینه های کاهش و کنترل ترافیک شهری را مهم ارزیابی کرد و افزود: نیاز است، ساز و کار مطلوبی برای ارتباط بین پلیس و دیگر حوزه های تحت پوشش شهرداری اعم از حوزه عمران، خدمات، حمل و نقل تعریف و اجرایی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود