17 آبان 1393
شماره خبر: 131336

ایجاد «شهر الکترونیک» راهکاری کارآمد برای کنترل معضل ترافیک است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایجاد «شهر الکترونیک» راهکاری کارآمد برای کنترل معضل ترافیک است


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، توسعه «شهر الکترونیک» را به عنوان یکی از راهکارهای مهم در کاهش بحران ترافیک شهری معرفی کرد و افزود: دستیابی به این مهم باید در اولویت امور قرار گیرد.
احمد افضلی پرداختن به موضوع مدیریت تقاضا در حمل و نقل شهری را در کنار توسعه «شهر الکترونیک»؛ به منظور عبور از معضلات ترافیکی موثر خواند و گفت: جاری کردن این رویکرد، نقش بسزایی در باز شدن گره های ترافیکی در کلانشهر کرج ایفا می کند. وی در ارائه تعریفی از مدیریت تقاضای حمل و نقل شهری به رشد روز افزون ترافیک در معابر شهری و ایجاد ترافیک اشاره و عنوان کرد: مجموعه اقداماتی که باعث کاهش تعداد سفر در سیستم حمل و نقل شهری می شود، مدیریت تقاضا نامیده می شود که از رایج ترین روش های این مدیریت، توسعه سامانه الکترونیک و یکپارچگی سازمانی است. این مسئول با تاکید بر ضرورت تدوین سیاست ها و خط مشی های لازم به منظور کاهش بار ترافیکی در کلانشهر کرج با بیان اینکه تحقق این مهم در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری این کلانشهر قرار دارد، افزود: بی شک توسعه شهر الکترونیک به عنوان یکی از راهکارهای کارآمد می تواند در کاهش ترافیک شهری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. افضلی، آسیب شناسی ترافیک را از مهمترین اقدامات موثر در رفع بحران ترافیک ذکر و عنوان کرد: این اقدام مهم از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج انجام گرفته است و طی آن برنامه ریزی جهت توسعه حمل و نقل همگانی بر اساس الگوهای مشخص همچنین تدوین طرح هایی که خروجی آن به حذف سفرهای غیرضروری می انجامد، در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
لزوم پرداختن به برنامه های کارشناسی برای کاهش حجم ترافیک
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بر ضرورت پرداختن به برنامه های کارشناسی به منظور کاهش حجم ترافیک شهری تاکید کرد و گفت: عدم توجه به اقدامات کارشناسی موجب بروز بحران های ترافیکی می شود. افضلی، انجام مطالعات و تحقیقات مورد نیاز حمل و نقل درون شهری را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه تحقق این امر در نهایت به مدیریت ترافیک در کلانشهر کرج منتهی می شود، افزود: علاوه بر این ساماندهی فضای شهری می تواند اثرات پایداری بر اصلاح معضلات ترافیكی داشته باشد. وی، دستیابی به برنامه نظامند در خصوص رفع معضلات ترافیکی را از اولویت هایی دانست که به جد از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری کرج دنبال می شود. افضلی با تاکید بر اینکه، ترافیک کرج باید کم و خیابان های شهر مطمئن و ایمن شوند، اظهارداشت: بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای در حوزه ترافیکی نقش بسزایی در رفع بحران ترافیک ایفا می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود