30 فروردین 1394
شماره خبر: 140537

مقابله جدی با عوامل سد معبر در بلوار 45 متری گلشهر و خیابان المهدی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مقابله جدی با عوامل سد معبر در بلوار 45 متری گلشهر و خیابان المهدی


مدیر منطقه 5 شهرداری کرج از مقابله جدی با عوامل سد معبر در بلوار 45 متری گلشهر و خیابان المهدی خبر داد و گفت: این طرح به طور ویژه در تمامی سطح منطقه اجرایی می شود.
عباس سعیدی کیاعنوان کرد: در قانون شهرداريها به صراحت آمده است، سد معابر عمومي و اشغال پياده روها، ميادين، پارك‌ها و باغ‌هاي عمومي براي كسب و كار، انبار كردن مصالح ساختماني يا هر عنوان ديگر ممنوع بوده و شهرداري بايد با كساني كه به ايجاد سد معبر اقدام مي‌كنند، از طريق قانون برخورد نمايد؛ زیرا معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی نموده و آن را مسدود کند. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج اظهار داشت: رفع سد معبر در بلوار 45 متری گلشهر و خیابان المهدی واقع در این منطقه به طور ویژه در دستور کار عوامل حوزه کنترل و نظارت قرار گرفته است و در این راستا علاوه بر برخورد جدی با دستفروشان و بساط گستران، تعداد 2 دستگاه خودرو فرسوده و 6 چرخ طحافی نیز جمع آوری شد. سعیدی کیا در ادامه توجه ويژه به مسئله سد معبر از سوي اصناف، بازاريان و فروشندگان را باعث افزايش رضايت شهروندان از خدمات رسانی های مديريت شهري دانست و گفت: نظام مند شدن سيستم خريد و فروش و عدم ايجاد مزاحمت براي مردم و عابرين پياده و خودروهاي سواري از دیگر پیامدهای مثبت برخورد با این مسئله می باشد.این مسئول افزود: شهرداري نهادي مردمي و برخواسته از مردم است که برخوردهاي قانوني اكيپ هاي رفع سد معبر حوزه کنترل و نظارت نیز صرفاً به جهت رضايت شهروندان و درخواست هاي ايشان انجام مي پذيرد. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج همچنین بر لزوم همكاري نهادهاي آموزشي، بهداشتي و انتظامي در جهت برخورد با معضل سد معبر و خاطر نشان کرد: برخورد با مزاحمين عبور و مرور مردم تنها بر عهده شهرداريها نبوده و اين مسئله همكاري همه ارگانها و دستگاه ها بالاخص نهادهاي آموزشي و تعليم و تربيت در جهت فرهنگسازي را در میان شهروندان طلب ميكند.
وی در پایان قاطعيت در عين حفظ حرمت و كرامت انساني افراد را لازمه فعاليت واحد نظارت و كنترل دانست و بیان داشت: بهترين راه پيشگيري از معضل سدمعبر، آموزش و فرهنگ سازي شهروندان و صاحبان مغازه‌ها و اصناف می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود