1 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140687

عملیات اجرایی برق رسانی به ریل های حرکتی خط 2 مترو آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملیات اجرایی برق رسانی به ریل های حرکتی خط 2 مترو آغاز شد


مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه از آغاز عملیات برق رسانی به ریل های حرکتی خط 2 متروی این کلانشهر با برگزاری مراسمی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بحران ترافیک و اوج گرفتن مشکلات زیست محیطی و..
آلودگی هوا در مرکز استان، حمایت همه جانبه مسئولان ارشد شهری و استانی از قرار گرفتن قطار شهری روی ریل بهره برداری یک ضرورت جدی و اساسی به شمار می رود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عملیات اجرایی برق رسانی به ریل های حرکتی خط 2 متروی کرج و حومه از طریق پست برق عظیمیه صبح امروز با برگزاری مراسمی در حضور مدیرعامل، معاونین و کارکنان سازمان قطار شهری آغاز شد و نوید بخش نزدیک تر شدن این طرح به ایستگاه بهره برداری بود. بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه، در این عملیات فنی که نزدیک به 12 ماه به طول خواهد انجامید، پروسه برق رسانی به خط 2 متروی این کلانشهر واقع در چهارراه طالقانی از مبداء پست برق عظیمیه انجام می شود تا یکی از دغدغه های مهم سازمان و مدیریت شهری به منظور تسریع در روند آغاز مسافرگیری در تعدادی از ایستگاه ها مرتفع شود. علی اصغر همتی ادامه داد: از آنجا که توان الکتریکی پست برق عظیمیه در حدود 63 کیلو ولت است و از طرف دیگر جریان الکتریکی مورد نیاز به منظور تامین برق تغذیه ای خط 2 قطار شهری کرج و حومه 20 کیلو ولت می باشد؛ عملیات کاهش ولتاژ بعد از انتقال جریان برق از مبداء به مقصد انجام می شود و اضافه جریان الکتریکی (در حدود 40 کیلو ولت) نیز در بخش تامین روشنایی مترو و سایر نیازهای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. وی با بیان اینکه احداث شبکه حمل و نقل ریلی پروسه ای زمان بر و نیازمند هزینه های بالا است، خاطر نشان کرد: تحریم ها و مشکلات اقتصادی که طی سالهای اخیر موجب افزایش چشمگیر هزینه کالا و خدمات شد، بودجه مورد نیاز به منظور تکمیل خط 2 متروی کرج را تا حد زیادی افزایش داد و چنانچه برای تکمیل و آغاز مسافرگیری در ایستگاه ها تعجیل لازم وجود نداشته باشد، قطعا اعتبار مورد نیاز در سالهای آتی به مراتب بیشتر خواهد شد. این مدیرعامل با تاکید بر اینکه روند خدمت رسانی به شهر و شهروندان به صورت بی وقفه ادامه دارد و همه بی صبرانه منتظر افتتاح متروی کرج هستیم تا انتظارها به ایستگاه پایانی برسد، بیان داشت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مانعی از لحاظ دانش فنی، وجود نیروهای متخصص و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز به منظور احداث ایستگاه ها و ریل گذاری وجود ندارد و ان شاء ا... در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر رسیدن بیش از یک دهه تلاش جهادی در اعماق زمین خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود