5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140872

همایش «شتاب دهنده های استارتاپ در ایران» با حضور کارآفرینان برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همایش «شتاب دهنده های استارتاپ در ایران» با حضور کارآفرینان برگزار می شود


همایش علمی، تحقیقاتی «شتاب دهنده های استارتاپ در ایران» هفتم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار می شود و معرفی شتاب دهنده ها به کارآفرینان و مدیران کسب و کارهای نوپا را دنبال می کند.
در حالی که کلانشهر کرج 23 الی 25 اردیبهشت ماه جاری میزبان نخستین رویداد استارتاپ ویکند است و ده ها کارآفرین، ایده پرداز و مدیران کسب و کارهای مختلف با ثبت نام در این رویداد آموزشی، تجربی، قصد دارند خلاقیت های خود را برای گسترش کسب و کار محک بزنند، دانشگاه خوارزمی نیز در هفتم همین ماه میزبان همایش مرتبط دیگری با عنوان «شتاب دهنده های استارتاپ در ایران» می باشد. در این همایش دو ساعته محسن ملایری مدیر شتاب دهنده آواتک، محمد توتیا، سهیل علوی و عماد قائنی از کارآفرینان و بنیانگذاران 3 استارتاپ موفق لندم، وب یاد و ریحون و دکتر حمزه خواستار مهمترین روندهای فناوری و شتاب بخشی به شرکت ها را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و شرکت در آن نیز برای عموم رایگان می باشد. علاقمندان به شرکت رایگان در همایش مذکور از طریق ارسال نام و نام خانوادگی خویش به سامانه 50002015141313 قادر به نام نویسی خواهند بود تا از ساعت 16 الی 18 عصر روز دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری در محل سالن اجتماعات 17 شهریور دانشگاه خوارزمی گرد هم آیند و از مباحث مطرح شده از سوی اساتید و کارشناسان بهره مند گردند.
شتاب‌دهنده چیست؟
با دقت در اکوسیستم‌های موفق کارآفرینی در اقتصادهای بزرگ و در حال رشد جهان، به پدیده‌ای به نام «شتاب‌دهنده استارتاپ» می‌رسیم. تجربه کشورهای پیشرو در کارآفرینی نشان می‌دهد که شتاب‌دهنده‌ها تأثیر مثبتی بر روی بنیان‌گذاران کسب‌وکارها داشته‌اند و به آنان کمک کرده است تا سریع‌تر یاد بگیرند، شبکه‌های قدرتمند بسازند و در نتیجه کارآفرینان بهتری شوند. شرکت‌های شتاب‌دهنده استارتاپ در نبود تجربه و سابقه لازم به یاری کارآفرینان می‌آیند تا شرایط را برای تأسیس و راه‌اندازی یک استارتاپ تسهیل کنند. در کشورهای پیشرفته اغلب شرکت‌های بزرگ و موفق در درون خود یا با همکاری دیگر شرکت‌ها مراکز شتاب‌دهنده کسب ‌و کار ایجاد کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به مایکروسافت، نایک، گوگل، توییتر و… اشاره کرد. شتاب‌دهنده‌ها توسط شرکت‌های خصوصی تأمین سرمایه و اداره می‌شوند و تمرکزشان بر استارتاپ هایی است که در حوزه کاری آن شرکت‌ها (اکثراً زیر بخش‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات) مرتبط باشند. برای این استارتاپ ها در ازای بخشی از سهام آن‌ها، سرمایه، مشاوره و آموزش برای مدت زمانی محدودی مثلاً ۳ یا ۶ ماه ارائه می‌نماید. شتاب‌دهنده‌ها به دلیل کیفیت بالای مربیان و تیم‌های استارتاپ تحت پوشش و ارزشی که به آن شرکت‌های نوپا اضافه می‌کنند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. ارزش مهم پذیرفته شدن در یک شتاب‌دهنده برای یک کارآفرین از آموزش ها، مشاوره مربیان و تشکیل شبکه‌های ارتباطی سرچشمه می‌گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود