6 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140960

پیوست های مطالعاتی موجب کارآمدی بیشتر طرح های عمران شهری می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیوست های مطالعاتی موجب کارآمدی بیشتر طرح های عمران شهری می شود


شهردار کلانشهر کرج با تاکید بر اینکه پیوست های مطالعاتی موجب کارآمدی بیشتر طرح های عمران شهری می شود، اظهار داشت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه به تحقیق و پژوهش و لحاظ نمودن تبعات زیست محیطی و آثار اجرای طرح های عمرانی بر زیست شهری، موجب پیشگیری از وقوع بسیاری بحران ها و مشکلات می شود.
علی ترکاشوند با اشاره به اهتمام و اراده شهرداری این کلانشهر در امر تحقیق و پژوهش پیش از اجرایی شدن طرح های عمران شهری، عنوان کرد: پژوهش، کارشناسی و ارزیابی روند اجرای مطلوب طرحهای شهری را تضمین می کند. وی عنوان کرد: هدف از انجام پژوهش، استفاده از تجربيات و ايده هاي بديع و ارائه ديدگاه ها و نقطه نظرات كارشناسانی است که با انجام آن فعالیت های تخصصی شهرداری در زمینه های عمرانی، زیرساختی، حمل و نقل و ترافیک و... به نحو مطلوب و کارآ انجام می گیرد. وی افزود: مطالعه و بررسي به منظور شناخت مشكلات و نارسايي هر بخش، بررسي طرح ها و ارزشيابي و رتبه بندي طرح ها، از جمله اهدافی است که در انجام امر پژوهش مد نظر قرار می گیرد. ترکاشوند با بیان اینکه، پژوهش با هدف بهره گیری از نظرات کارشناسان و نیازسنجی پیش از اجرای طرحهای شهری صورت می گیرد، عنوان کرد: بهره گیری از متخصصان در عرصه های مختلف و مرتبط با موضوعات شهری اعم از شهرسازی، عمرانی و حتی تامین زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهدافی است که ضرورت انجام پژوهش و مطالعه را دوچندان می کند. وی با یادآوری شعار سال گذشته مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: اصل اساسی و مهم این شعار رسیدن به توانمندی های داخلی است که بی شک برای انجام آن نیاز است، بر ایده‌ها و تجربیات داخلی، تکیه کینم.
لزوم انجام اقدامات پژوهشی در واحدهای مختلف شهرداری
شهردار کرج با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش محوری در سیستم شهرداری با بیان اینکه تحقق این مهم یکی از اولویت های این دستگاه خدمت رسان می باشد، عنوان کرد: با توجه به جایگاه پژوهش در امور مختلف شهری لازم است در واحدهای مختلف شهرداری اقدامات پژوهشی به صورت هدفمند انجام شود، ضمن آنکه لازم است این مطالعات و تحقیقات در یک مرکز متمرکز شوند. به گفته ترکاشوند، با ایجاد یک نظام منسجم و نظارت قوی همچنین بهره مندی از یک تیم قوی اجرایی و نظارتی می توان به نتایج مطلوبی در زمینه توسعه شهری که تحقیق و پژوهش و استفاده از نظرات و ایده های کارشناسی محور آن است، دست یافت. به گفته شهردار، در تحقق موضوع عنوان شده نباید از نقش شرکت های دانش بنیان در افزایش کیفیت خدمات مدیریت شهری غافل بود. ترکاشوند گفت: شهرداریها در دوره کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند تدوین طرحهای جدید و دستاوردهای تحقیقاتی که قابلیت اجرایی شدن و کاربست دادن در جهت اداره امور شهر و خدمات رسانی به شهروندان دارند، نیازمندند. وی در پایان بیان کرد: از مباحثی که می تواند در این راستا پیگیری کرد، ارائه راهکارهای علمی و عملی به منظور دستیابی به درآمد های پایدار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود