ایده پردازی در روابط عمومی ها حرف نخست را می زند
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: روابط عمومی، یک واحد صرفا اداری که عملکرد آن در یک چارچوب مشخص و جاری تعریف شود، نیست بلکه گستره فعالیت این واحد، بیشتر فراسازمانی بوده و ابتکار و ایده پردازی در آن حرف نخست را می زند.
مریم قهرمانی فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان این حوزه پر حجم از حیث کاری و اثربخش از دید برون سازمانی، تبریک گفت. وی، خلاقیت و نوآوری را از فاکتورها و عوامل اساسی تلاشگرانی خواند که در این حوزه به فعالیت می پردازند. قهرمانی با بیان اینکه نباید از این دو اصل در انتخاب مسئولان و نیروهای روابط عمومی غافل شد، ادامه داد: در بسیاری از بخش ها و واحدهای اداری، عملکرد نیروها بر مبنای چارچوب های تعیین شده و مشخص صورت می گیرد و گاه کارمندان در این محیط به روزمرگی می رسند؛ حال آنکه روابط عمومی ها از معضل فوق دور بوده و نوآوری در آن حرف نخست را می زند. عضو شورای اسلامی شهر کرج، علت این گرایش را نوع ارتباط واحد روابط عمومی با خارج از سازمان ارزیابی کرد و بیان داشت: ساختار سازمانی، افراد را مقید به اصول حرفه ای و چارچوب های اداری بار می آورد اما ارتباط با افراد و شهروندانی که بیرون از این محیط حضور دارند سبب می شود استراتژی ها و رویکردهای روابط عمومی متفاوت از دیگر بخش ها تعیین و تعریف شود. وی اذعان داشت: این سبب زنده بودن و پویایی روابط عمومی ها می شود. بر این اساس هر چقدر توان روابط عمومی ها در ایجاد و شکل گیری پل ارتباطات مستحکم با شهروندان بیشتر و قوی تر باشد، امکان تحقق اهداف حرفه ای یک مجموعه سازمانی افزایش می یابد.