روابط عمومی واحد جدایی ناپذیر ادارات
سپیدارآنلاین: گروه شهری
مدیر روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر اینکه روابط عمومی واحد جدایی ناپذیر ادارات و ارگانها است، گفت: در واقع هم اکنون مردم به کارکرد و کارایی روابط عمومی ها ایمان آورده اند و تمامی امور خود را از این حوزه پیگیری می کنند.
حمیدرضا عسگری با تبریک فرا رسیدن 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با تاکید بر تکریم و ارتقای جایگاه روابط عمومی در ادارات و سازمانها اظهار داشت: رسیدگی به دغدغه ها و مباحث مربوط به حوزه روابط عمومی نباید مختص یک روز یا یک هفته باشد، بلکه طی سال نیز مدیران و مسئولان، این مهم را دستور کار خود قرار دهند و با رسیدگی به مشکلات این حوزه، زمینه های لازم برای ارتقای کیفیت امور روابط عمومی را فراهم کنند. وی یکی از هنرهای روابط عمومی را ایجاد ارتباط مستمر با شهروندان دانست و افزود: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید به مشکلات مردم در اسرع وقت رسیدگی شود، در این زمینه واحد روابط عمومی در سازمانها و ارگانها به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است و باید بتواند زمینه های رضایت آنها را در رسیدگی به مشکلات و درخواستها ایجاد کند. این مسئول عنوان کرد: روابط عمومی صرفا یک شغل اداری و در ساعت مشخصی نیست، بلکه این حرفه به دلیل ارتباطات گسترده و نوع تعاملی که با مردم و مسئولان دارد، باید در تمامی مواقع و اماکن حضوری مستمر داشته باشد، خوشبختانه هم اکنون روابط عمومی در مدیریت شهری کرج تا حدودی به جایگاه مطلوب دست یافته است که باید در آینده نیز روند کنونی ادامه داشته باشد. عسگری با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نباید از بیان واقعیتها دور باشند، گفت: عملکرد روابط عمومی ها در جامعه باید امیدآفرین و اعتمادسازانه باشد. مدیر روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها می توانند با اطلاع رسانی به موقع و صحیح از سازمان و ارگان خود، در جامعه اعتماد ایجاد کنند، اظهار داشت: انعکاس عملکرد ادارات و سازمانها توسط روابط عمومی ها با این شیوه، امید آفرینی در جامعه را به همراه دارد که از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است. وی، مهمترین وظیفه روابط عمومی ها را برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان برای دریافت نظرات و پیشنهادات آنان و بالعکس ارائه نظرات، فعالیت ها به مردم برای ایجاد اعتماد و تفاهم بین دستگاه ها و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط با کارکنان و مسئولان در داخل اداره برای ایجاد فضائی صمیمی در راستای ارتقای کارائی آنها از دیگر وظایف روابط عمومی ها است که هم اکنون این مهم در سازمان پارکها مشاهده می شود.
این مسئول افزود: روابط عمومی موتور محرکه یک سازمان و نهاد محسوب می شود که می تواند دستاوردهای کسب شده را به اطلاع مردم برساند، در واقع در سایه داشتن یک روابط عمومی فعال و پویا می توان شاهد پیوند عمیق تر مردم و مسئولان بود چرا که روابط عمومی به عنوان حلقه واسطه بین مسئولان و مدیران با مردم است. عسگری افزود: مروز یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها ایجاد تعامل مثبت و سازنده میان مردم و مسئولان است به طوری که فعالان روابط عمومی باید ضمن بیان دستاوردهای اداره تحت پوشش خود، انتظارات و دغدغه های مردم و شهروندان را به مدیران انتقال دهند. مدیر روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: طی سالیان اخیر اقدامات موثری برای خروج پست روابط عمومی در ادارات از مهجوریت انجام شده اما با توجه به وسعت عملکرد و وظایف متعدد این حوزه، باید تلاش در این زمینه تداوم داشته باشد.