30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142366

موضوعات حرایم مناطق 6 و 7، سفرهای خارجی اعضای شورا و احداث پایانه در غرب شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

موضوعات حرایم مناطق 6 و 7، سفرهای خارجی اعضای شورا و احداث پایانه در غرب شهر


جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج با حضور اکثریت اعضاء و قائم مقام شهردار کرج برگزار و دستورات جلسه با موضوعات سفرهای خارجی اعضای شورا، تعیین تکلیف حریم مناطق 6 و 7 این کلانشهر، باقی ماندن بلوار سربازان گمنام در کاربری وضع موجود و احداث پایانه در غرب شهر به بحث و گفتگو گذاشته شد.
دستور جلسه تعیین تکلیف حرایم ما بین مناطق 6 و 7 شهرداری کرج در صحن علنی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و پس از طرح اظهار نظرهای موافق و مخالف در این خصوص، در نهایت با اکثریت آراء تصویب شد. بر اساس موارد مطرح شده حریم منطقه 6 شهرداری کرج حدود 4 هزار و 500 هکتار است در حالی که حریم قانونی منطقه 7 این کلانشهر کمتر 800 هکتار می باشد و طبق لایحه و مصوبه پارلمان شهری مقرر گردید بخشی از این حریم به منظور کنترل و نظارت بیشتر تعیین تکلیف گردیده و در اختیار منطقه 6 قرار گیرد. این لایحه توسط مدیریت منطقه 6 شهرداری درخواست و ارایه شده است که پس از بحث و تبادل نظر پارلمان شهری و با قید اینکه در صورت نیاز به اخذ تائید مراجع ذیربط و ذیصلاح بایستی اقدامات لازم صورت پذیرد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.
در ادامه جلسه طرح پیشنهادی اعضای شورا در خصوص اینکه بلوار سربازان گمنام حد فاصل سه باندی تا میدان امام حسین (ع) تا شعاع 70 متری با کاربری وضع موجود باقی بماند مطرح شد و این طرح نیز به اتفاق آراء به تصویب رسید. در این طرح اعضای شورا معتقدند که بسیاری از بار ترافیکی شمال کرج از این قسمت مرتفع می شود و هرگونه تغییر کاربری در این بخش سبب افزایش ترافیک است. داود وحیدی سخنگوی شورای اسلامی شهر بیان داشت: پیشنهاد می شود شهرداری در این قسمت دیوارهایی در اطراف زمین های متعلق به خود کشیده تا حریم آن نسبت به محدوده های تحت تکلف ارگان های دیگر مشخص شود در این جلسه لایحه ای دیگر از سوی اعضای شورا و در خصوص ممنوعیت سفر اعضا به خارج از کشور و جهت بازدید از تجهیزات شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری مطرح شد. روح الله کیان عضو شورای شهر با ذکر اینکه بازرسی کل کشور چند بار تذکر شفاهی در این خصوص یه رئیس شورای شهر داده است، افزود: طبق صحبت های میان اعضای شورا مقرر شد تا کمیته ای در این خصوص با حضور چند تن از اعضای شورا، شهردار و معاونین وی تشکیل شود و در مواقعی که سفرهای این چنینی پیش می آید در این باره تصمیم گیری شود. میرابراهیم صدیق نیز با توضیح اینکه نظام مند بودن سفرهای خارجی ضروری است، اظهار داشت: در قرارداد پیمانکار پروژه هایی ذکر شده است که انجام این سفرها جهت معرفی ابزار، تجهیزات و تکنولوژی کار خود آنها و اعضای شورا می باشد، لذا قید گذاشتن در این طرح منطقی نیست. لایحه دوفوریتی احداث پایانه در غرب شهر جهت کاهش ترافیک از دیگر مباحثی بود که به بحث و تبادل نظر اعضای شورای شهر رسید. عضو شورای اسلامی شهر با اعلام نظر مثبت خود در مورد این طرح افزود: هر چه سرانه های خدماتی شهر گسترش یابد به تبع از ترافیک سطح شهر کاسته می شود و بهتر است در مناطق شمال و جنوب شهر نیز پایانه هایی تعریف شود. محمد صادق باغستانی افزود: در بدنه شهرداری نگاه ها به مباحثی همچون پارک سوار و طرح ترافیک کمتر دیده می شود، لذا تاکید دارم که این امور با سرعت بیشتری پیگیری شود. حجت اله غلامرضایی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیز با توضیح اینکه طرح جامع ترافیک در شرف تصویب است، توضیح داد: باید بررسی شود که آیا جانمایی پایانه های سطح شهر در طرح جامع ترافیک در نظر گرفته شده است یا خیر، زیرا این جانمایی ها جزو نیازهای شهر می باشد و حتی اگر در طرح جامع ترافیک گنجانده نشده باشد، اقدامات لازم دراین خصوص انجام می شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود