6 خرداد 1394
شماره خبر: 142839

هدفگذاری معاونت خدمات شهری در سال 94، ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

هدفگذاری معاونت خدمات شهری در سال 94، ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء


قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج از تحقق هدف گذاری های این مجموعه در سال گذشته و پیگیری اهداف تعیین شده برای امسال پرداخت و گفت: واگذاری حوزه خدمات شهری به بخش خصوصی به منظور کاهش هزینه های تمام شده مهمترین مقصود این معاونت در سال گذشته بود که خوشبختانه این امر محقق شد.
اصغر نصیری این مطلب را اعلام کرد و بیان داشت: اجرای دفترچه پیمان و واگذاری ارائه خدمات جمع آوری و حمل زباله به همراه رفت و روب شهری و نظایر آن سال گذشته با کیفیت قابل قبولی به اجرا در آمد و توانست صرفه جویی های بسیاری را در بخش هزینه های خدمات شهری به همراه داشته باشد که این یکی از مهمترین و برجسته ترین اهداف ما در سال گذشته بود. وی افزود: هدف گذاری معاونت در سال جاری نیز کنترل بودجه و ترویج فرهنگ تفکیک از مبداء بین شهروندان است تا از این طریق بتوانیم یکی از مهمترین رویکردهای معاونت و ضرورت های شهری را در جامعه نهادینه کنیم.
نصیری غفلت از این موضوع مهم را موجب خسارت شهر ارزیابی کرد و ادامه داد: در گذشته این امر چندان که باید جدی گرفته نشده است حال آنکه بهره برداری از طلای کثیف به واسطه ترویج فرهنگ تفکیک از مبداء و بازیافت مواد، هزینه های بسیاری را در مجموعه شهر و شهرداری کاهش خواهد داد که سبب می شود بخش وسیعی از این مبالغ صرفه جویی شده در بخش های دیگری از شهر برای ایجاد آبادانی هزینه شود. این مسئول یکی از وظایف ذاتی خدمات شهری را سیاستگذاری و تبیین خط مشی برای خدمات شهری های مناطق عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس مقرر شده است مناطق برای آموزش و توسعه فرهنگ تفکیک از مبداء اهتمام و برنامه ریزی ویژه داشته باشند. قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج اضافه کرد: بخش عمده ای از زباله های تولیدی شهروندان که شامل نزدیک به یک هزار تن در روز است، قابل تفکیک می باشد که از این محل امکان درآمد قابل توجهی برای شهر وجود دارد. به گفته نصیری، سازمان پسماند به عنوان متولی این امر تاکنون اقداماتی را صورت داده، اما فعالیت های انجام گرفته هنوز چندان که باید مناسب و اثرگذار نبوده است. از این رو معاونت خدمات شهری برنامه هایی را با همکاری مناطق و سازمان های مرتبط در این خصوص تدارک دیده و در سال جاری به اجرا در خواهد آورد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود