20 بهمن 1393
شماره خبر: 137379

1000 دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی افزوده می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

1000 دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی افزوده می شود


همزمان با ایام مبارکه دهه فجر پروژه های سامانه کارت هوشمند تاکسیرانان، کارواش سازمان تاکسیرانی و خانه تاکسی به بهره برداری رسید و ضمن آن مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از افزایش یک هزار دستگاه تاکسی به این ناوگان خبر داد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرج در آیین بهره برداری از این طرح ها که برگزار شد، اضافه کرد: این تاکسی ها در پی هماهنگی با تعاونی تاکسیرانان کرج و بانک مهرالرضا(ع) و دریافت وام برای متقاضیان تعویض تاکسی یا خرید این دستگاه به ناوگان اضافه می شود. این مسئول با بیان اینکه هفته گذشته 500 دستگاه تاکسی تعویض شده در طرح نوسازی به ناوگان تاکسیرانی افزوده شد، تعداد کل تاکسی های گردشی و خطی سازمان را 12 هزار و 500 دستگاه عنوان کرد. وی افزود: از این میان دو هزار و 500 تاکسی به سرویس های مدارس اختصاص دارد. اسکندری در خصوص هوشمند کردن کارت الکترونیکی تاکسیرانان اظهار داشت: این پروژه با حمایت شورا و شهردار کرج انجام شده و سازمان در صدد توسعه و گسترش سامانه در تمام سطح شهر است. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرج ادامه داد: از جمله مزیت های این سامانه اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران در خصوص نرخ های مصوب کرایه های خطوط مختلف تاکسیرانی است که مردم از طریق باجه های الکترونیکی در سطح شهر از این نرخ ها و راهنمای مسیر برخوردارمی شوند. اسکندری با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی از طریق این سامانه در خصوص برنامه های مختلف خود به مردم اطلاع رسانی می کند، بیان داشت : با نصب و راه اندازی این سامانه شهروندان و مسافران از وضعیت تاکسیرانی کرج و نحوه خدمات دهی و پرداخت کرایه ها مطلع می شوند که این امر نقش بسزایی در پیشگیری از تخلفات احتمالی دارد. این مسئول از دیگر مزایای شکل گیری سامانه هوشمند تاکسیرانی را تجمیع و هوشمندسازی پروانه تاکسیرانی و پروانه بهره برداری ذکر کرد و افزود: صدور کارت های هوشمند برای تاکسیرانان خطی و گردشی از دیگر مزیت های این سامانه به شمار می رود. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرج اظهار داشت: سرعت عمل در ارائه خدمات به تاکسیرانان، اختصاص مرخصی به آنان بدون حضور در سازمان تاکسیرانی، امکان نظارت بر حضور و غیاب تاکسیرانان، قابل دسترس بودن رانندگان و درج تمام مشخصات و سوابق فردی رانندگان در سامانه از کارکردهای اساسی این سامانه هوشمند است. این مسئول همچنین با بیان اینکه با راه اندازی سامانه شاهد ارتقای قابل توجه این سیستم خواهیم بود، گفت: این سامانه از امنیت و دقت کاری بالایی برخوردار است بطوری که امکان جعل دراین سیستم وجود ندارد. وی اضافه کرد : در بعد نظارتی، این سامانه امکان نظارت دقیق برخدمات تاکسی ها و دسترسی آسان به رانندگان از طریق کارت های هوشمند را فراهم می کند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج افزود: اکنون مکان های ویژه در مناطق مختلف کلانشهر کرج برای نصب سیستم های سامانه هوشمند تاکسیرانی جانمایی شده است که پس از نصب و راه اندازی هم مردم و هم تاکسی داران می توانند از این باجه ها برای دریافت خدمات لازم استفاده کنند. اسکندری در خصوص بهره برداری از کارواش ساخته شده از سوی سازمان ویژه تاکسی ها نیز اظهار داشت: این کارواش خدمات ویژه ای برای تاکسی های تحت پوشش سازمان ارائه می دهد که تخفیف ویژه به تاکسیرانان از جمله این خدمات است. این مسئول، ایجاد خانه تاکسی در محل هایی مانند راه آهن و بیمارستان ها را از ضروریات شهر ذکر و عنوان کرد: تحقق این مهم در امنیت مسافران طی ساعات مختلف شبانه روز نقش موثری دارد.
شایان ذکر است مراسم افتتاحیه پروژه های سازمان تاکسیرانی کرج با حضور شهردار کرج، برخی مدیران عامل سازمان ها و مناطق، مسئولان سازمان تاکسیرانی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود