24 خرداد 1394
شماره خبر: 143800

تزریق 100 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال 94

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تزریق 100 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال 94


جلسه علنی شورای شهر کرج به ریاست محمود دادگو و با حضوراکثریت اعضاء، شهردار کرج و قائم مقام وی برگزار شد و موضوع فروش اراضی شهرداری جهت تامین منابع مالی خرید 100 دستگاه اتوبوس برای تزریق به ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای پروژه های عمرانی مورد بحث قرار گرفت و به تصویب رسید.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص گفت: 70درصد از اتوبوس های بخش خصوصی کرج فرسوده هستند و عمر کاری آنها به اتمام رسیده است. مصطفی سعیدی سیرایی افزود: با توجه به اینکه حوزه حمل و نقل عمومی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری و شهروندان می باشد، توجه و تقویت این حوزه جهت تامین رفاه حال شهروندان بسیار ضروری است و عدم توجه به آن معضلات اجتماعی را به همراه خواهد داشت. این عضو شورا با اشار به به اینکه به علت تحریم های موجود در کشور طی چند سال اخیر مدیریت شهری نتوانسته است به این ناوگان اتوبوس اضافه نماید، اذعان داشت: در حال حاضر وضعیت ترافیک در شهر از جمله مسائل بسیار مهمی است که باید تدابیر درست و صحیحی برای رفع آن اندیشید، از سوی دیگر با توجه به اینکه بهره برداری از خطوط قطار شهری به طول می انجامد، لذا افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند کمک شایانی به سهولت جابجایی شهروندان و کمک به کاهش ترافیک شهری کند که این طرح باید به فوریت اجرایی شود.
در ادامه غفور قاسمپور دیگر عضو شورای شهر کرج بیان داشت: فروش اراضی شهرداری جهت خرید اتوبوس و تجهیزات پروژه های عمرانی کار خوبی است؛ چرا که پروژه های بزرگ همچون زیرگذر مهر ویلا که به علت عدم تخصیص اعتبار کافی بلاتکلیف مانده با اتمام آن می توان بخش عظیمی از ترافیک شهر را کاهش داد که موجب کاهش مشکلات ترددی شهروندان خواهد شد. در ادامه این مذاکرات، مریم قهرمانی نائب رئیس کمیسیون عمران به عنوان مخالف سخن گفت و تصریح داشت: مدیریت شهری باید به دنبال جذب درآمد های پایدار باشد تا جهت تامین منابع مالی در اجرای پروژه های کلان مجبور به فروش اراضی که به عنوان سرمایه های شهرداری است، نباشد. این لایحه پس از چکش کاری و تبادل نظر بین اعضاء با اکثریت به تصویب رسید و مقرر گردید این اعتبار از محل فروش زمین های 110 و زمین میدان شاه عباسی تامین شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود